از رفع دغدغه آتش‌نشانان کرج تا تعیین تکلیف ۸۰۰ ملک مسکونی در ناژوان

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پایانه شرق به نمادی برای اهواز تبدیل می‌شود»، «رفع دغدغه آتش‌نشانان در اولویت مدیریت شهری کرج است»، «از موزه تشریفات یزد چه می‌دانید؟»، «افزایش تفویض اختیار به شهرداران برای انجام بهتر تکالیف»، «پلمب ۵ انبار ضایعاتی در بندرعباس»، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴ طرح شهری در اصفهان»، «پیشرفت ۱۷ درصدی احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان»، «ارتقای خدمات در منطقه ۱۵/ مشارکت شهروندان در بهبود فضای شهری»، «۸۰۰ ملک مسکونی ناژوان تعیین تکلیف می‌شود» و «۲۵ میدل‌باس وارد اصفهان شد» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

پایانه شرق به نمادی برای اهواز تبدیل می‌شود

«پایانه شرق به نمادی برای اهواز تبدیل می‌شود» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

پوریا راهنورد، مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز با بیان اینکه اهواز دارای چهار پایانه مسافربری برون شهری است که دو پایانه اصلی شرق و سیاحت در اولویت کاری سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز قرار دارد و با توجه به رفع مشکل سند پایانه شرق و اینکه این پایانه در ورودی شهر قرار دارد، بدنه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفته است‌، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پایانه در قالب یک طرح سنتی به گونه‌ای بازسازی می‌شود که به نمادی برای شهر اهواز تبدیل شود.

رفع دغدغه آتش‌نشانان در اولویت مدیریت شهری کرج است

«رفع دغدغه آتش‌نشانان در اولویت مدیریت شهری کرج است» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که این چالش‌ها در قالب یک گزارش مورد بررسی قرار گرفت.

منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته جلساتی با محوریت مشکلات و مطالبات آتش‌نشانان برگزار و خروجی آنها منتج به تنظیم لایحه‌ای از سوی شهرداری شده است، گفت: افزایش حقوق دریافتی، وضعیت بیمه تکمیلی، حق حریق و تغییر احکام بخشی از مطالبات آتش‌نشانان است که در سال‌های گذشته مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه اشکالات ساختاری لایحه تنظیمی از سوی شهرداری رفع شده است و این لایحه در جلسه آینده شورای اسلامی شهر ارائه و مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: رفع دغدغه آتش‌نشانان در اولویت کاری قرار دارد و بدون شک در فضای تعامل و گفت‌وگو بستر لازم برای احقاق حق همکاران آتش‌نشان فراهم می‌شود.

از موزه تشریفات یزد چه می‌دانید؟

از دیگر گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «از موزه تشریفات یزد چه می‌دانید» بود.

نخستین و تنها موزه تشریفات دولتی کشور از سوی شهرداری یزد در حالی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که می‌توان از آن به عنوان گامی بلند در عملیاتی‌سازی ارتباطات خواهرخواندگی این کلان‌شهر یاد کرد.

حامد سلطانی، رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران‌کلان‌شهرهای ایران در رابطه با تصمیم گرفته شده در نشست کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری، گفت: موضوع خواهرخوانده‌ها در حال حاضر بیشتر به عنوان یک اقدام تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عمل شاهد تحقق نتایج و آثار آن نیستیم، از این رو در آخرین نشست کارگروه، موضوع استفاده بیشتر از این ظرفیت در توسعه شهرها به‌ویژه در زمینه جذب سرمایه‌گذار و انجام برنامه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد آئین‌نامه اجرایی آن توسط کلان‌شهر یزد نگاشته شود.

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه موزه‌ها نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ‌ها و همچنین بسترسازی برای فرهنگ‌سازی برعهده دارند، گفت: ایجاد موزه اقدام بسیار ارزشمندی است که باید در حوزه‌های مختلف و برای حفاظت و حراست از میراث فرهنگی، آثار تاریخی و معرفی آن به نسل‌های جدید و مردم دیگر کشورها و شهرها انجام شود.

وی ادامه داد: با این وجود موضوع بسیار مهمی که برخی موزه‌ها را نسبت به دیگر موارد آن متمایز می‌کند، ماهیت و تعدد در نوع موزه است؛ مبحثی که در ارتباط با موزه تشریفات شهرداری یزد سبب شده این موزه به عنوان یک اقدام منحصربه‌فرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

افزایش تفویض اختیار به شهرداران برای انجام بهتر تکالیف

«افزایش تفویض اختیار به شهرداران برای انجام بهتر تکالیف» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

علیرضا کریمی، شهردار اراک با اشاره به دستاوردهای نشست شهرداران کلان‌شهرهای کشور گفت: توسعه ناوگان حمل‌ونقل، تفویض اختیارات بیشتر برای انجام بهتر تکالیف، کمک به بهسازی بافت فرسوده، جلوگیری از ریزش بناهای ناپایدار و تخصیص بودجه به شهرداری‌ها در سفرهای استانی رئیس‌جمهور از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

وی ادامه داد: در یکصدوسیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، گزارشی از اقدامات شهرداری‌ها در راستای برگزاری مطلوب و مناسب مراسم اربعین ارائه و اعلام شد که شهرداران کلان‌شهرها جلسات متعددی را با شهرداران شهرهای زیارتی عراق برگزار کنند و تصمیمات لازم برای همکاری با آنها در مراسم اربعین در حوزه حمل‌ونقل، آتش‌نشانی، سلامت، بهداشت و فرهنگ و رسانه گرفته شود.

پلمب ۵ انبار ضایعاتی در بندرعباس‌

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «پلمب ۵ انبار ضایعاتی در بندرعباس‌» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

حمید جمالی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: با دستور دادستان بندرعباس و حضور نیروی انتظامی، پنج انبار ضایعاتی در محدوده شهرداری منطقه چهار (محله دوهزار) پلمب شد.

وی ادامه داد: در پی افزایش تعداد انبارهای ضایعاتی در سطح شهر که مجوز فعالیت ندارند، طبق دستور دادستان، تعدادی از این انبارها شناسایی و پس از روند مراحل قانونی با حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی سازمان پسماند پلمب شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با بیان اینکه وجود انبارهای ضایعاتی باعث افزایش سرقت در محله‌های شهر می‌شود، افزود: برای کاهش این معضل و سامان‌دادن به انبارهای ضایعاتی سطح شهر، تمام انبارهای بدون مجوز قانونی پلمب خواهد شد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴ طرح شهری در اصفهان

«بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴ طرح شهری در اصفهان» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

در مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار اصفهان، پروژه‌های شاخص و مهم منطقه سه شهری بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد؛ ساماندهی بازار بزرگ اصفهان، ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ پایین، ساماندهی پیاده‌روهای محور تاریخی شمالی_ جنوبی شهر اصفهان قدیم و عملیات اجرایی احداث خانه کودک و نوجوان، چهار پروژه شهری است که روز چهارشنبه -دوم شهریورماه- افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد.

پیشرفت ۱۷ درصدی احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری، انتهای خیابان زینبیه واقع شده است و تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت داشته است، گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی دارد و در عرصه‌ای به طول ۱۲۰۰ متر و عرض ۲۵ متر احداث می‌شود.

ارتقای خدمات در منطقه ۱۵/ مشارکت شهروندان در بهبود فضای شهری

«ارتقای خدمات در منطقه ۱۵/ مشارکت شهروندان در بهبود فضای شهری» یکی دیگر از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: هدف از بازدیدهای دوره‌ای از سطح شهر، شناخت بیشتر محیط و رفع اشکالات در روند کارها است.

وی ادامه داد: در این راستا بازدیدی از قسمت‌های مختلف منطقه ۱۵ از جمله وضعیت نظافت، تأسیسات و فضای سبز انجام شد که با توجه به مدیریت باثبات، فعالیت جدی و منسجم این منطقه وضعیت مطلوب و استاندارد است.

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید از افزایش ارتقای خدمات شهری در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حریم شهر در این منطقه حدود چهار برابر بیشتر از محدوده خدماتی شهرداری است، سعی شده است که تمهیدات لازم برای حفظ و حراست از سطح منطقه به صورت کامل و جامع انجام شود.

وی ادامه داد: نظافت روزانه به صورت مستمر، نظارت بر حُسن اجرای آن، حفظ و تعمیرات اساسی تأسیسات شهری و نگهداری بهینه از فضای سبز منطقه از جمله اقدامات صورت گرفته خدمات شهرداری منطقه ۱۵ است.

۸۰۰ ملک مسکونی ناژوان تعیین تکلیف می‌شود

«۸۰۰ ملک مسکونی ناژوان تعیین تکلیف می‌شود» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مهدی قائلی، مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به وجود ۸۰۰ ملک مسکونی در این منطقه که در پهنه جدید حریم اراضی کشاورزی قرار گرفته است، گفت: برای رفع مشکلات ساکنان منطقه ناژوان مقرر شد کارگروه سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری تشکیل شود.

۲۵ میدل‌باس وارد اصفهان شد

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «۲۵ میدل‌باس وارد اصفهان شد» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس با هدف بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی شهر در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ میدل‌باس خریداری شده وارد اصفهان شده است، گفت: تا قبل از مهرماه سال‌جاری ۲۵ دستگاه میدل‌باس دیگر وارد اصفهان می‌شود و ۵۰ دستگاه نیز تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه خواهد شد.

کد خبر 599586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.