۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تجمع در محل حادثه؛ ممنوع

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: گاهی ممکن است جان افراد حادثه‌دیده به دلیل تجمع بی‌مورد افراد در محل حریق یا حادثه مورد تهدید قرار گیرد که از آنها درخواست داریم در این خصوص تجدیدنظر کنند و با نیروهای آتش‌نشانی و تمام عوامل امدادی همکاری لازم را داشته باشند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امدادرسانی به حادثه‌دیدگان توسط سازمان آتش‌نشانی سه چالش اساسی دارد که هر از گاهی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: آدرس‌دهی نامناسب، بازنکردن مسیر برای عبور خودروهای آتش‌نشانی و امدادی و تجمع در محل حریق یا حادثه سه چالشی است که برای امدادرسانی وجود دارد که تجمع شهروندان در اطراف محل حریق یا حادثه می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را برای آنها به‌وجود آورد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گاهی احتمال گسترش حریق یا حادثه وجود دارد، نصب نوار خطر نیز کارساز نیست و می‌تواند جان و مال شهروندان دیگر را مورد توجه قرار دهد.

وی اضافه کرد: سروصدای ایجاد شده و تداخل در رفت‌وآمدهای نیروهای آتش‌نشانی از جمله مواردی است که با تجمع در محل حادثه نیروهای این سازمان را با چالش مواجه می‌کند.

کاوه‌آهنگران تاکید کرد: بعضی مواقع لازم است تجهیزات بیشتری به محل حادثه وارد شود، اما برخی شهروندان برای گرفتن عکس و فیلم در این محل تجمع و مسیر را برای تردد نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی مسدود می‌کنند.

وی افزود: گاهی ممکن است جان افراد حادثه‌دیده به دلیل تجمع بی‌مورد افراد در محل حریق یا حادثه مورد تهدید قرار گیرد که از آنها درخواست داریم در این خصوص تجدیدنظر کنند و با نیروهای آتش‌نشانی و تمام عوامل امدادی همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه ۱۲۵، تلفن شبانه‌روزی این سازمان در خصوص وقوع حوادث است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان برای اموری غیر از مسائل فوری با این سامانه تماس نگیرند، زیرا ممکن است در همان لحظه امدادخواهی نتواند با این سامانه ارتباط بگیرد.

کد خبر 599578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.