ضرورت‌های احداث مسیر گردشگری سمنان به شهمیرزاد بررسی شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: نشست پیگیری پروژه محور گردشگری سمنان-درجزین-مهدیشهر-شهمیرزاد با عنوان «ضرورت‌های احداث مسیر گردشگری سمنان به شهمیرزاد» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین موسوی‌دلازیانی امروز _پنجشنبه سوم شهریورماه_ در نشست پیگیری پروژه محور گردشگری سمنان-درجزین-مهدیشهر-شهمیرزاد با عنوان «ضرورت‌های احداث مسیر گردشگری سمنان به شهمیرزاد» اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در دوره ششم با ورود به موضوع نیمه‌تمام پروژه محور گردشگری سمنان-درجزین-مهدیشهر-شهمیرزاد به عنوان پروژه محرک توسعه گردشگری و برگزاری سه مرحله جلسه در این مدت، موارد خوبی را با شوراها و شهرداران سایر شهرهای این محور و دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری و ساماندهی کرده است.

وی افزود: در جمع‌بندی سه جلسه برگزار شده، مشاوری را با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی دعوت کرد و به همراه شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر بازدیدهای مستمری از این مسیر به عمل آمد و مقرر شد تا در سال ۱۴۰۱، شهرداری‌های سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین در ردیف اعتباری خودشان سعی کنند تا برای طرح مطالعات این مسیر در فاز اول اقداماتی را انجام دهند. همچنین سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اقدامی حمایتی، مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال را در قالب اوراق به این پروژه کمک کرد. امیدواریم این مسیر که نیاز منطقه‌ای سمنان که محور مواصلاتی استان سمنان با استان‌های شمالی کشور است، برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به اهمیت استانداردسازی ساختار این پروژه از قبیل تأمین روشنایی مسیر، ایجاد فضای سبز حاشیه طرح، دریافت مابقی موافقت‌های اصولی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با ایجاد وحدت رویه بین شوراها و شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط، این مسیر گردشگری که نیاز منطقه‌ای شهرهای مسیر و محور مواصلاتی استان سمنان با استان‌های شمالی کشور است، برقرار شود.

در ادامه سیدمرتضی متولیان، رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر با اشاره به استقبال از وحدت رویه برای یکپارچه‌سازی و استانداردسازی این مسیر و پیشنهاد ایجاد کمربند سبز، اظهار کرد: مدیریت شهری مهدیشهر به عنوان شهر مقصد گردشگری همواره پیشتاز و پیش‌قدم در استقبال از این گونه طرح‌ها بوده است؛ چنانکه رفیوژ و جدول‌گذاری جاده مهدیشهر به سمت شهمیرزاد و رفیوژی که از سمت درجزین به مهدیشهر در مسیر توسط مدیریت شهری مهدیشهر انجام شده است، نشان‌دهنده علاقه‌مندی مدیریت شهری مهدیشهر به فعالیت در این زمینه است و از هیچ تلاشی برای توسعه بین شهری در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه نیز در خصوص ضرورت توسعه بین شهری در حوزه انتخابیه و اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شهرداران و وزرای مربوطه در این خصوص، اظهار کرد: نقشه راه این پروژه به طور کامل مشخص است و این موضوع باید به صورت جدی تا نهایی شدن توسط مدیران شهری در این مسیر پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل یک کارگروه و تیم منسجم و متشکل از کارشناسان، مشاور و نمایندگان تام‌الاختیار سازمان‌های مربوطه برای انسجام در پیگیری به ثمر رسیدن این پروژه، خاطرنشان کرد: باید از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه در شهرهای این مسیر دعوت و جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شود و با تشریح طرح، مشارکت آنها برای توسعه مسیر جلب شود.

به گزارش ایمنا، نشست پیگیری پروژه محور گردشگری سمنان-درجزین-مهدیشهر-شهمیرزاد با عنوان «ضرورت‌های احداث مسیر گردشگری سمنان به شهمیرزاد» در محل سالن شهید بابایی شهرداری سمنان با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر، شهرداران و رؤسای شورای شهرهای این مسیر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان برگزار شد.

کد خبر 599546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.