تخفیف صددرصدی دریافت عوارض هزینه حفاری در شهرک نساجی یزد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت تسریع در امور شهرک نساجی مریم‌آباد یزد، از تخفیف صددرصدی دریافت عوارض هزینه حفاری در این شهرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدناصر حیدری امروز _ پنجشنبه سوم شهریورماه_ در دیدار با جمعی از ساکنان محله مریم‌آباد یزد، اظهار کرد: با توجه به اینکه نساجی در بافت قدیم و مسکونی محله مریم‌آباد فعالیت دارد و باعث مزاحمت شدید برای اهالی شده است، مقرر شد خارج از محدوده شهری یک شهرک ساخته شود و هر کدام از دستگاه‌ها برای تشکیل این شهرک اقدامی انجام دهند.

وی درخصوص تسریع روند کار در شهرک نساجی، ادامه داد: شرکت گاز برای انتقال گاز به شهرک نیاز به حفاری داشت و این حفاری باید با دریافت هزینه مجوز شهرداری انجام می‌گرفت، اما جهت تسریع روند کار در شورای اسلامی شهر یزد تصویب شد که انتقال گاز و حفاری بدون دریافت هزینه مجوز شهرداری انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در زمینه تقسیط بدهی، به مردم کمک می‌شود، گفت: لایحه اسناد دریافتنی نیز در جلسه شورای اسلامی شهر مصوب شد، گاهی شهروندان قادر به پرداخت بدهی خود به شهرداری به صورت نقد نیستند، به همین دلیل شورای اسلامی شهر تقسیط بدهی مودیان را مصوب کرد.

وی گفت: تفاوت این اقدام با اسناد دریافتنی قبلی این است که بابت این تقسیط شهروندان مازاد هزینه کمتری را نسبت به اسناد دریافتنی گذشته پرداخت می‌کنند.

حیدری افزود: هیئت تطبیق این مصوبه را به استناد یکی از مواد قانونی که مربوط به رفع موانع تولید است رد کرد، در حالی که استناد هیئت تطبیق با بند ۳۲ آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها صراحت دارد و تمام بدهی‌های مردم به شهرداری مشمول تقسیط می‌شود، به همین دلیل اعضای شورای اسلامی شهر بر نظر خود مصر هستند و نظر خود را به هئیت حل اختلاف انتقال داده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، درخصوص اصلاح متمم و اختصاص اعتبار مضاعف برای بازسازی برخی معابر و مناطق، گفت: با توجه به اینکه سیل اخیر موجب خسارت شدید به شهرداری و شهر شده است؛ اعتبار مضاعفی درمورد احیای مسیل داخل شهر، تقویت سیل‌بندها، خرید تجهیزات مربوط به مدیریت بحران به اصلاح متمم و اعتبار مضاعف در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 599538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.