خیابان ایده‌آل ساری در ایستگاه آخر

ساخت خیابان ایده‌آل شهر ساری، پس از طی مراحل مختلف توسط شهرداری در روزهای پایانی قرار دارد و به‌زودی تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه شهرهای توسعه‌یافته و گردشگرپذیر دنیا، امکانات و تسهیلات منحصربه‌فرد و ویژه‌ای را که مورد نیاز شهروندان و گردشگران است در اختیار آنان قرار می‌دهند تا علاوه بر بهبود کیفیت زندگی شهری، زمینه را برای جذب توریست فراهم کنند.

فراهم آوردن چنین امکانات و تسهیلاتی چه به لحاظ کالبدی و چه به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در شهرهای ایران با چالش‌ها و موانعی روبه‌رو است و چندان شناخته شده نیست، از این رو برنامه‌ریزان و مدیران شهری تلاش می‌کنند در ابتدا بخشی از یک فضا را به عنوان پایلوت انتخاب کنند تا بتوانند آن را با امکانات روز دنیا تطبیق دهند؛ اقدامی که اخیراً شهرداری ساری قصد انجام آن را دارد.

چنان‌چه طرح در مقیاس خرد موفقیت‌آمیز باشد، امکان تسری آن به سایر نواحی و مناطق شهر با صرف هزینه و خطای کمتر وجود دارد. آلودگی فضای بصری و نبود زیبایی و المان‌های شهری مناسب و درخور توجه از مهم‌ترین آسیب‌های فضای شهری در خیابان‌های شهرهای استان مازندران به شمار می‌رود.

خیابان‌ها نماد توجه و حضور همه اقشار به شمار می‌رود، اما آلودگی و نبود زیبایی بصری در معابر شهری، شهروندان را گلایه‌مند کرده است. قرار است شهرداری ساری یک خیابان در این شهر را به عنوان خیابان ایده‌آل بازسازی و بازنمایی کرده و با انجام تمهیدات برای فضای بصری، آن را به یکی از خیابان‌های نمونه تبدیل کند.

شهرداری ساری با درنظرگرفتن پویایی و نشاط شهری، طراحی خیابان ایده‌آل از میدان ساعت، هسته مرکزی شهر تا میدان هلال‌احمر در ضلع شرقی این شهر را در دستور کار خود قرار داده است تا مسیر موردنظر را باهدف ساختن شهری زیبا، رفع نارسایی و زواید بصری اجرایی کند.

طراحی این خیابان علاوه بر زیبایی بصری موجب سرزندگی و برخورداری از منظر مطلوب شهری می‌شود؛ این معبر بستر مناسبی برای بازدید گردشگران عضو اکو نیز خواهد شد و دسترسی رایگان شهروندان به اینترنت شهری را فراهم می‌کند. فضای سبز، بهسازی و ترمیم آسفالت، رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های تاکسی، نورپردازی، نقاشی دیواری و نصب علائم ترافیکی از برنامه‌های در دست اجرای شهرداری در این پروژه است که با اجراشدن بخش زیادی از این موارد طراحی این خیابان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

چشم‌انداز مطلوب شهری با طرح روشنایی نوین

حسن ثنائی، مدیر پروژه روشنایی طرح خیابان ایده‌آل با بیان اینکه این خیابان به روشنایی نوین تجهیز می‌شود اقدامات این حوزه را در مسیر میدان ساعت تا میدان هلال‌احمر تشریح کرد.

وی اظهار می‌کند: طرح خیابان ایده‌آل در مسیر توسعه مدیریت شهری کارآمد، ارتقای سطوح ظرفیت‌پذیری گردشگری به‌ویژه رضایتمندی شهروندان در امر برخورداری از محیط زندگی شاداب و پرنشاط انجام شده است و شهرداری ساری اقدام به طراحی و اجرای این خیابان از میدان ساعت تا میدان هلال‌احمر کرده است.

مدیر پروژه روشنایی طرح خیابان ایده‌آل با اشاره به اقدامات انجام شده برای روشنایی این مسیر، خاطرنشان می‌کند: در گام نخست روشنایی خیابان ایده‌آل، تمام تیرهای روشنایی و پروژکتورهای فرسوده خیابان ۱۸ دی تعویض و در طراحی پایه تیرهای روشنایی از طرح ECO ۲۰۲۲ استفاده شد.

ثنائی ادامه می‌دهد: در این مسیر از لامپ‌های LED کم‌مصرف که مصرف برق را تا یک‌دهم کاهش می‌دهد و در مقابل روشنایی کافی و مناسب را در فضای شهری و ایمنی شهروندان ایجاد می‌کند، استفاده شده است.

اجرای طرح مناسب‌سازی منظر شهر

پیام ایمانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ساری با اشاره به طراحی خیابان ایده‌آل از میدان ساعت تا میدان هلال احمر در مرکز استان، تصریح می‌کند: این خیابان که با هدف افزایش زیبایی بصری و ارائه خدمات بهینه به شهروندان طراحی شده قرار است علاوه بر بهبود کیفیت زندگی شهری زمینه را برای گردشگرپذیرشدن ساری فراهم کند.

وی به اقدامات سازمان عمران در این خیابان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: این سازمان تلاش می‌کند آنچه که در حوزه عمران و بهینه‌سازی است را در این خیابان پیاده کند تا فصل جدیدی از عمران شهری در این طرح اجرا شود.

نقی زارع، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری به طرح خیابان ایده‌آل از میدان ساعت تا میدان هلال‌احمر در مرکز استان اشاره و تصریح می‌کند: قرار است شهرداری ساری با انجام تمهیدات فضای بصری آن را به یکی از خیابان‌های نمونه تبدیل کند.

وی می‌افزاید: در این طرح تمام زواید بصری حذف و منظر شهری در این مسیر مناسب‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری به اقدامات سازمان در این خیابان اشاره و اظهار می‌کند: لوله‌گذاری جهت آبیاری مکانیزه درختان و فضای سبز، نصب میله‌های پرچم میدان هلال‌احمر و بلوار طالقانی ازجمله اقدامات این سازمان در این خیابان است.

وی با بیان اینکه بستر کاشت جهت ایجاد فضای سبز در پیاده‌روهای این مسیر آماده‌شده است از نصب المان در خیابان ۱۸ دی، نصب نیمکت و سطل زباله در این خیابان خبر داد.

آماده‌سازی بستر اینترنت رایگان شهری

علی‌اصغر اباذری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری نیز درخصوص آماده‌سازی بستر شبکه جهت اتصال به اینترنت رایگان شهری، اظهار می‌کند: این اقدام در میدان اصلی شهر در راستای تحقق خیابان ایده‌آل انجام شده است.

وی با بیان اینکه امکان اتصال به اینترنت رایگان شهری در تمام مسیر خیابان ایده‌آل از میدان ساعت تا میدان هلال احمر، محقق خواهد شد، تاکید می‌کند: اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است و در حال پوشش تمام مسیر خیابان ایده‌آل هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با اشاره به ارائه خدمات متنوع در مسیر خیابان ایده‌آل، خاطرنشان می‌کند: اتصال به اینترنت رایگان شهری یکی از خدماتی است که در این مسیر ارائه خواهد شد و برنامه‌های خوبی برای خیابان ایده‌آل در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر 599499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.