گسترش ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی در چین

کمپانی Taoping که در زمینه خدمات ابرمحور هوشمند فعالیت می‌کند، در نظر دارد به نصب ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی در ۵۰ شهر چینی بپردازد و از این طریق، دولت را در مسیر کاهش انتشار کربن یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه مطالعات متعدد حاکی است که درحال‌حاضر بیش از ۳۴۰ میلیون دوچرخه الکتریکی در سراسر چین وجود دارد و همه روزه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این رشد سریع گرایش مردم به استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی برای تردد نه‌تنها در پی افزایش آگاهی آن‌ها از مزایای مناطق دوستدار محیط زیست شکل گرفته است، بلکه ناشی از انتشار کرونا بود که در ابتدای شیوع خود منجر به تعطیلی بسیاری از باشگاه‌های ورزشی شد و در نتیجه مردم به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای انجام فعالیت‌های جسمی روی آوردند. کمبود ایستگاه شارژ کافی، کاربران این وسایل نقلیه پاک را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، اما خبر خوش این‌که مدیران شهرهای سراسر کشور در نظر دارند به شیوه‌های مختلف به حل این بحران بپردازند.

تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد ۵۰ شهر از سراسر چین به ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی مجهز خواهد شد که این اقدام قرار است در راستای ترویج تردد سبز برای کاهش انتشار کربن پیاده شود. در مرحله اول پیاده‌سازی پروژه، شهرهای اصلی چین نظیر شنژن، گوانگ‌ژو، شن‌یانگ، کوانژو، جنجیانگ، نانیانگ، ماوژوا و ماومینگ به ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی مجهز خواهد شد، با این حال سایر نقاط کشور نیز در مراحل بعدی از این خدمات بهره‌مند می‌شود.

کمپانی Taoping که تا پیش از این ۳۲۰ هزار تقاضای نصب ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی را برآورده کرده است، در نظر دارد خدمات هوشمند خود را در اختیار شهرهای چینی نیز قرار دهد و از این طریق، بحران کمبود ایستگاه شارژ دوچرخه‌های برقی را در سراسر کشور به حداقل برساند. مدیران این کمپانی با همکاری برنامه‌ریزان شهرهای چین به پیاده‌سازی اقدامات خود خواهند پرداخت و زیرساخت‌های شهری را برای سازگارسازی با شرایط جدید به طور قابل‌توجهی بهبود خواهند بخشید.

گسترش ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی در چین

کد خبر 599489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.