ذوب‌آهن-مس رفسنجان/ در جست‌وجوی پیروزی

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و مس رفسنجان از ساعت ۱۹ امروز در چارچوب هفته‌ سوم رقابت‌های فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر در ورزشگاه فولادشهر مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته سوم فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس از امروز _پنجشنبه سوم شهریورماه_ آغاز می‌شود و در یکی از جدال‌های مهم که حساسیت‌های خاص خودش را نیز دارد، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر و با حضور تماشاگران برابر مس رفسنجان قرار خواهد گرفت.

ذوبی‌ها و رفسنجانی‌ها نتایج مشابهی از دو هفته گذشته کسب کرده‌اند و با ثبت دو تساوی، همچنان بدون شکست و البته در جست‌وجوی پیروزی هستند؛ حتی تفاضل‌گل دو تیم نیز با زدن و دریافت یک‌گل مانند هم است و به‌دنبال این هستند تا به نخستین پیروزی خود در فصل جاری دست پیدا کنند.

ارتفاع فولادشهر، مس را می‌شِکَنَد!

ذوب‌آهن اصفهان دو دیدار بسیار سخت و سنگین را در دو هفته ابتدایی لیگ‌برتر پشت‌سر گذاشت و با وجود ناکامی در کسب سه امتیاز، بدون‌شک عملکرد مثبتی ثبت کرده است. آنان در اصفهان از پرسپولیس کهکشانی یک امتیاز گرفتند و در تبریز با دریافت گل در آخرین ثانیه‌های بازی نتوانستند تراکتور را شکست بدهند و به تساوی رضایت دادند.

شاگردان مهدی تارتار در همین دو هفته بدشانسی هم کم نداشته‌اند؛ از اخراج نادر محمدی در بازی نخست به آن شکل و حواشی پیرامونش، همچنین صحنه مشکوک درون محوطه‌جریمه پرسپولیس که می‌توانست یک پنالتی برای گاندوها باشد تا مصدومیت سیدمحمد قریشی و سعید باقرپسند در جدال برابر تراکتور که قادر به ادامه بازی نبودند.

ذوب‌آهن در دیدار مقابل مس رفسنجان سیدمحمد قریشی را در اختیار ندارد اما اوج بدشانسی گاندوها مصدومیت شدید مهاجم گلزن و تاثیرگذارشان است. سعید باقرپسند به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی حداقل ۶ ماه از میادین دور خواهد بود و بدین ترتیب، ذوب‌آهن از یک بازیکن کلیدی خود در هفته‌های پیش‌رو محروم است. علاوه‌بر این دو بازیکن پویا پورعلی و آرمان اکوان نیز دیگر بازیکنان ذوب‌آهن بودند که در مقابل تراکتور دچار مصدومیت شدند و حتی گوش پورعلی ۹ بخیه خورد.

یکی از مسائلی که باید دید بالاخره رقم می‌خورد یا خیر بازی‌دادن به احسان پنشنبه است؛ هافبک جوان تاجیکستانی که به‌عنوان یک بازی‌ساز به‌جای خدابنده‌لو با درخواست شخص تارتار به ذوب‌آهن آمد اما در دو دیدار ابتدایی در ترکیب گاندوها قرار نگرفت و فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و آمادگی‌اش نداشت. قطعاً تارتار اگر به‌دنبال کسب سه امتیاز دیدار است باید از هافبک خلاق خود رونمایی کند؛ قطعاً منطقی نخواهد بود که یک بازیکن خارجی برای نیمکت‌نشینی به اصفهان آمده باشد.

سبزهای اصفهانی فصل گذشته لیگ را با یک پیروزی و یک شکست آغاز کردند و در هفته سوم نیز به برتری مقابل حریفشان رسیدند؛ اما همچنان به‌دنبال کسب سه امتیاز هستند تا فصل برایشان به شکل ناامیدکننده‌ای پیش نرود. البته اگر تارتار مانند بازی برگشت فصل گذشته تیمش مقابل مس رفسنجان با عطش کسب برد بازیکنانش را با سیستمی هجومی وارد زمین کند این اتفاق رخ نمی‌دهد.

خط‌آتشین نارنجی‌پوشان رفسنجانی به‌راه می‌افتد؟

در آن سو، مس رفسنجان با مربی جوان خود یعنی محمد ربیعی یکی از باثبات‌ترین تیم‌های دو فصل اخیر لیگ‌برتر به‌شمار می‌رود که عملکردی صعودی داشته است؛ ربیعی در بازی مقابل نساجی به رکورد صد بازی برای مس رفسنجان در عرصه سرمربیگری رسید.

نارنجی‌پوشان رفسنجانی امسال نیز یک تیم دوست‌داشتنی، شاداب و غیرقابل پیش‌بینی هستند که می‌توانند در مقابل هر مدعی قد علم کنند؛ با وجود دو تساوی نه‌چندان مناسب مقابل نساجی و گل‌گهر انتظار می‌رود یک بازی سخت در انتظار مس و ذوب‌آهن باشد که برنده‌اش روی کاغذ نیز مشخص نیست.

قطعاً وقتی نام مس رفسنجان در فصل بیست‌ودوم می‌آید ذهن‌ها به‌سمت اسکواد این تیم می‌رود؛ زهرآگین‌ترین خط‌هجومی لیگ با حضور گادوین منشأ و لوسیانو پری را و سازندگی‌های محسن آذرباد هر دفاعی را به ترس وا می‌دارد. هرچند هنوز این مثلث خطرناک به هماهنگی بایکدیگر نرسیده‌اند اما اگر این ماشین‌گلزنی راه بیفتد توقف‌ش سخت خواهد بود.

ذوب‌آهن و مس رفسنجان در تاریخ لیگ‌برتر به‌واسطه حضور مس در سه دوره اخیر لیگ‌برتر، فقط چهار مرتبه به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم مسی‌ها سه پیروزی و سهم ذوب‌آهن تنها یک پیروزی است. دیدار فصل گذشته دو تیم در اصفهان را مس با نتیجه قاطع سه بر صفر برنده شد ولی در دیدار برگشت با تک‌گل سه‌امتیازی باقرپسند ذوب‌آهن برای نخستین‌بار مس رفسنجان را شکست داد.

باوجود تاریخچه محدود بازی‌های این دو تیم، دیدار برگشت ذوب‌آهن و مس در هفته سی‌ام فصل بیستم لیگ‌برتر یکی از خاص‌ترین بازی‌ها به‌حساب می‌آید؛ جایی که ذوب‌آهن برای ماندن در لیگ‌برتر، به تساوی یا برد مقابل مس رفسنجان نیاز داشت اما با گل محمد قاضی شکست خورد اما در نهایت با شکست سنگین سایپا در لیگ ماندگار شد.

در بازی امروز که پنجمین دیدار دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر خواهد بود، بیژن حیدری به‌عنوان داور وسط، حسن ظهیری و محمد عطایی کمک‌داوران اول و دوم و امید جمشیدی داور چهارم خواهند بود؛ همچنین بهرام مهرپیما ناظر بازی است.

همچنین دیدار ذوب‌آهن و مس رفسنجان با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد تا ذوبی‌ها نیز بالاخره بتوانند پذیرای طرفداران خود باشند.

کد خبر 599482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.