شرایط نگهداری «بنت‌قنسول»

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی، گفت: بهترین خاک برای بنت‌قنسول خاک قلیایی است و بهتر است از بسترهای آماده استریل‌شده که دارای خاک‌برگ هستند برای آن استفاده کنید.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه «بنت‌قنسول» از دسته گیاهان شیره‌دار به حساب می‌آید و باید از تماس کودکان با این شیره سفیدرنگ خودداری شود، اظهار کرد: این گیاه روزکوتاه است، یعنی در شرایطی گل‌های آن پدیدار می‌شود که ساعات روز از شب کوتاه‌تر باشد. این گیاه در اواخر پاییز شروع به گل دادن می‌کند و در تمام طول زمستان گل‌های خود را به همراه دارد.

برای اینکه گیاه ذکر شده در فصل‌های سرد سال گل دهد، باید آن را در محیط‌هایی قرار دهید که شب‌ها هیچ نوری به آن نرسد، برای این منظور می‌توانید در شب تا زمانی که خانه شما روشن است، یک کیسه زباله مشکی روی آن بکشید و زمانی که لامپ‌ها را خاموش کردید، کیسه را بردارید. نکته مهم نگهداری «بنت‌قنسول» دمای خانه است.

وی افزود: بهترین خاک برای «بنت‌قنسول» خاک قلیایی است و بهتر است از بسترهای آماده استریل شده که دارای خاک‌برگ هستند برای آن استفاده کنید. این گیاه به خاکی مرطوب نیاز دارد و باید آبی که روی آن می‌ریزید از منافذ زیرین گلدان خارج شود. لازم است بدانید آبیاری بیشتر و کمتر از حد لازم منجر به ریزش برگ‌ها می‎‌شود.

بهتر است این گیاه را در مکان‌هایی قرار دهید که نور کافی به آن برسد؛ پنجره‌های نورگیر جنوبی عموماً بهترین قسمت‌های یک خانه آپارتمانی هستند که می‌توانید «بنت‌قنسول» را در آن قرار دهید. در صورت کمبود نور، برگ‌های این گیاه زرد می‌شود و دچار ریزش خواهند شد.

کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: «بنت‌قنسول» در دمای ۱۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد دارای رشد خوبی است، این دما در شب نیز کمتر خواهد بود. برای تغذیه مناسب گیاه ذکر شده لازم است از کودهای حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم استفاده کنید، زیرا به رشد بهتر گیاه کمک می‌کند. زمانی که گیاه گل داد، باید کوددهی را قطع کنید و این کار را به خرداد تا آبان‌ماه و با فاصله حدود سه هفته موکول کنید.

وی تصریح کرد: «بنت‌قنسول» در اسفندماه، بهار و حتی تابستان که گل‌دهی ندارد، توسط قلمه چوب نرم تکثیر می‌شود. اگر می‌خواهید گیاه کوتاه‌تر و پرپشت‌تری داشته باشید، باید قلمه‌گیری از گیاه را در ماه شهریور انجام دهید، زیرا قلمه‌هایی که در فصولی غیر از شهریور رشد می‌کنند، دارای شاخه‌های بلندتری هستند.

کد خبر 599474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.