۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
علائم بیماری قلبی را جدی بگیرید

احساس درد در قفسه سینه، نفس‌نفس زدن هنگام بالا رفتن از پله‌ها، خروپف کردن، احساس درد در فک و احساس سوزن‌سوزن شدن در بخشی از بدن، ممکن است نشان‌دهنده بیماری قلبی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قلب از اعضای مهم و حیاتی بدن است و در صورتی که فقط برای چند ثانیه وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، ممکن است به کما یا حتی مرگ فرد منجر شود؛ بنابراین حفظ سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نشانه اصلی مشکل قلبی احساس درد در قفسه سینه است، اما این علامت معمولاً در مراحل پیشرفته‌تر بیماری مشاهده می‌شود. در صورتی که در کنار درد قفسه سینه تعرق نیز دارید، لازم است سریعاً به پزشک مراجعه کنید. در ادامه به بررسی دیگر علائم مشکلات قلبی می‌پردازیم:

نفس‌نفس زدن هنگام بالا رفتن از پله‌ها

در دوران جوانی سطح انرژی و قدرت بدنی به طور طبیعی زیاد است، اما اگر پس از انجام کارهای سبک یا سنگین احساس خستگی و مشکل تنفسی داشته باشید، این موضوع می‌تواند نشانه خطر باشد. متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که نفس-نفس زدن هنگام بالا رفتن از پله‌ها در میان جوانان ممکن است نشان‌دهنده بیماری قلبی باشد.

خروپف کردن

خروپف کردن ممکن است دلایل زیادی داشته باشد، اما این مشکل به طور معمول از سنین پایین شروع نمی‌شود، اگر فردی در سن ۳۰ تا ۳۵ سالگی دچار این عارضه شود، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قلب عملکرد مطلوبی ندارد.

احساس درد در فک

برخی افراد احساس درد در فک را نادیده می‌گیرند، زیرا اغلب درد فک را ناشی از دندان درد می‌دانند و برای برطرف کردن آن داروی مسکن مصرف می‌کنند. ممکن است وجود مشکل دندانی علت درد فک باشد، اما اگر فرد به طور مکرر با این عارضه مواجه می‌شود، لازم است به پزشک مراجعه کند، زیرا احساس درد در دندان یا فک می‌تواند نشانه وجود مشکل قلبی باشد.

احساس سوزن‌سوزن شدن در بخشی از بدن

کلسترول عامل اصلی مشکل قلبی است، افزایش سطح کلسترول جریان خون در بدن را مختل می‌کند و احتمال بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد. در صورتی که سطح کلسترول خون بیش از حد افزایش پیدا کند، فرد در بخشی از بدن احساس سوزن‌سوزن شدن می‌کند. در صورتی که چند روز به صورت مداوم احساس سوزن-سوزن شدن در بعضی قسمت‌های بدن داشته باشید، این وضعیت می‌تواند نشانه‌ای از مشکل قلبی باشد.

کد خبر 599468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.