۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
کانون‌های مساجد مردم‌محور است

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اصفهان در نائین گفت: کانون‌های مساجد مردم محور است و هیچ وابستگی به حکومت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد تابش امروز _ چهارشنبه دوم شهریورماه_ در جلسه هماهنگی با مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان نائین که در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد هیچ وابستگی به حاکمیت ندارد و جهت منافع و اهداف اجتماعی، عمومی و حاکمیتی فعالیت می‌کند.

وی به ارائه آمار کانون‌های فرهنگی مساجد در شهرستان نائین پرداخت و افزود: ۳۵ کانون در شهرستان نائین و در فعال‌ترین مساجد در حال فعالیت هستند و هفت هزار و ۲۰۸ نفر تحت پوشش این کانون‌ها قرار دارند.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اصفهان در نائین با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه، این شهرستان پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد، تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید ضمن ارائه گزارش فعالیت به مردم محله و شهر، بازخوردها را به سامانه بچه‌های مسجد ارجاع دهند، در این سامانه رتبه‌بندی و امتیاز کانون‌های شهرستان قابل مشاهده است.

تابش اضافه کرد: فعالیت‌های خودجوش، خاص، ابداعی و خلاقیتی کانون‌ها از امتیاز بالایی برخوردار است و در سایت ثبت می‌شود.

وی به ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد اشاره و تاکید کرد: لازم است متولیان فرهنگی و مدیران شهرستان از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

پیگیر اعتبارات استانی و کشوری برای انجام اقدامات فرهنگی هستیم

محسن فیروزی، فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد شهرستان نائین نیز با اشاره به مظلومیت همیشگی فرهنگ در کشور، اظهار کرد: متولیان فرهنگ در کشور با یکدیگر همکاری نمی‌کنند و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: توجه به مقوله فرهنگ در شهرستان نائین با توجه به همیاری و همدلی که میان هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه‌ها وجود دارد، بیشتر از گذشته است.

فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد شهرستان نائین تصریح کرد: امروزه جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب، اقدامی فرهنگی و روشنگری است‌. کار فرهنگی در رسانه، تئاتر و همه عرصه‌های هنری شاکله و بنای جهاد تبیین است.

فیروزی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که با وجود مشکلات پیش‌رو باید انجام شود، جذب فعال اقشار مختلف مردم است، زیرا دشمن تمام قوای خود را برای بی قید و بند کردن جوانان به کار بسته است.

وی گفت: به منظور انجام اقدامات فرهنگی باید به امور مالی نیز توجه کرد، تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است و پیگیر جذب اعتبارات فرهنگی از استان اصفهان و مرکز کشور هستیم.

محراب، نوک پیکان مساجد است

ماشاالله فخارزاده، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نائین نیز ضمن تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به اهمیت نقش مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد، مقابله با فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمن، بصیرت‌افزایی و فراهم کردن بستر جذب فعال مردم در مساجد است.

فخارزاده با بیان اینکه کلام رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۵ موضوعی را مشخص می‌کند، افزود: نوک پیکان مساجد محراب است که با مدیریت امام جماعت و دیگر دست‌اندرکاران و فعالان مسجد می‌توان جهت تقویت این نوک پیکان کوشید و سنگر را حفظ کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان جلسه از کانون‌های برتر در فعالیت‌های ابلاغی و دیگر مدیر مسئولان کانون‌ها با اهدای لوح و هدایا، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 599445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.