هدف از برگزاری مراسم روز جهانی قلب

یک پژوهشگر قلب گفت: طی یک دهه گذشته، همواره آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون نفر در سال بوده که بیشترین آمار ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است؛ به همین دلیل از سال ۲۰۱۲ کمپین‌هایی با نماد روز جهانی قلب در سطح سران جهان ایجاد شد.

حمید شمس‌الکتابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روز جهانی قلب یک کمپین جهانی است، اظهار کرد: این کمپین برای ایجاد آگاهی بیشتر درخصوص بیماری‌های قلبی-عروقی در بین مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: طی یک دهه گذشته همواره آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون نفر در سال بوده که بیشترین آمار ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است، به همین دلیل از سال ۲۰۱۲ کمپین‌هایی با نماد روز جهانی قلب در سطح جهان ایجاد شد.

این پژوهشگر قلب و عروق ادامه داد: کمپین روز جهانی توسط فدراسیون جهانی قلب حمایت می‌شود که وابسته به سازمان بهداشت جهانی یا WHO است.

وی اشاره کرد: یکی از هدف‌گذاری‌هایی که توسط فدراسیون جهانی قلب ترسیم شده کاهش ۲۵ درصد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی تا سال ۲۰۲۵ است. تمرکز ویژه جهان برای تحقق این هدف، برگزاری کمپین‌هایی تحت عنوان روز جهانی قلب است.

شمس‌الکتابی تصریح کرد: برای کاهش ۲۵ درصدی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی کمپین‌هایی با نماد روز جهانی قلب از حدود دو دهه قبل فعالیت خود را آغاز کرد و هر سال در روز بیست‌ونهم سپتامبر به همین مناسبت برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

وی در رابطه با کمپین روز جهانی قلب گفت: این کمپین بیشتر مردمی بوده و همواره با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی توسعه یافته و از فناوری‌های نوین برای افزایش آگاهی مردم استفاده کرده است.

این پژوهشگر قلب و عروق در همین رابطه ادامه داد: در این کمپین به شیوه‌های مختلفی تلاش می‌شود که آگاهی جامعه از بیماری‌های قلبی-عروقی و نحوه پیشگیری از آن‌ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با افزایش آگاهی و شناخت عوامل خطر در بیماری‌های قلبی-عروقی می‌توان مقدار زیادی از مرگ‌ومیرها و ناتوانی‌هایی که در بین بیماران قلبی و عروقی ایجاد می‌شود به خصوص در کشورهایی مانند ایران که متوسط سن درگیری نیز بسیار نزولی شده است را کاهش داد.

کد خبر 599440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.