آغاز عملیات اجرایی پارک جدیدالاحداث بانوان شهیده

شهردار خمین گفت: عملیات اجرایی پارک جدید الاحداث بانوان شهیده در پارک جنگلی بودجه آغاز شد.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ️چند سالی است بعضی از شهرهای کشور اقدام به احداث پارک‌های موضوعی به خصوص پارک‌های بانوان کرده‌اند، جداسازی و تفکیک فضاهای گردشگری و تفریحی یکی از راهکارهای مسئولان برای حضور هرچه بیشتر زنان در جامعه است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی احداث پارک بانوان افزایش نشاط زنان جامعه، حفظ کرامت و حقوق شهروندی آنان و راحتی این قشر از جامعه در این پارک‌ها است، به نحوی که بعضی از کارشناسان بر این باور هستند که پارک بانوان می‌تواند فرصتی باشد که زنان در پارک‌ها به راحتی به تفریح و ورزش بپردازند.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۶ پارک بانوان شهیده به متراژ ۱.۶ هکتار توسط شهرداری خمین احداث شد، اما به دلایل متعدد نتوانست پاسخ‌گوی نیاز و مطالبات زنان شهرستان باشد و به اندازه کافی مجهز نشد، در حال حاضر با توجه به استقبال بانوان از پارک‌های مختص به خودشان، پیست دوچرخه‌سواری و نبود امکانات در پارک بانوان کنونی، شهرداری خمین با برگزاری جلسات متعدد درصدد پاسخ‌گویی به مطالبه بانوان خمینی برآمد.

احمدی ادامه داد: در راستای پاسخ‌گویی به مطالبات زنان شهرستان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی اجتماعی در آنان، شهرداری و شورای اسلامی شهر خمین و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جلسات متعددی برگزار کردند که در نهایت طرح پارک بانوان شهیده توسط مهندسان مجرب بومی تهیه و تصویب شد.

وی اضافه کرد: ️ پارک بانوان شهیده، طرحی گردشگری با کاربری ورزشی- فضای سبز، دارای امکانات مختلف است که پایین‌تر از میدان شهدای دانشجو در پارک جنگلی بودجه قرار گرفته است.

شهردار خمین با بیان اینکه عملیات عمرانی این پارک اخیراً آغاز شده است، تصریح کرد: مساحت پارک بانوان شهیده ۴۳ هزار مترمربع و دارای فضاهایی همانند نمازخانه، رختکن، ایستگاه دوچرخه‌سواری، دو مجموعه ست ورزشی، اتاق نگهبانی، تعداد زیادی آلاچیق، سرویس بهداشتی، فضای بازی کودک، مجموعه سالن سرباز و مجموعه سالن سرپوشیده است.

احمدی با بیان اینکه️ مجوزهای لازم برای احداث پارک اخذ و عملیات آماده‌سازی پروژه آغاز شده است، افزود: ️ این پارک در مکان مناسبی از پارک جنگلی بودجه قرار گرفته و پارکینگ عمومی با ظرفیت ۵۰۰ خودرو برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، خمین یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوبی‌ترین قسمت این استان در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده است.

کد خبر 599434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.