از قتل شوهر و دو فرزند توسط یک زن تا گروگانگیری مسلحانه یک زوج

قتل شوهر و دو فرزند توسط یک زن،درگیری مرگبار شرور مسلح با پلیس،دستگیری دو متهم در رابطه با قتل دکتر محفوظی،ناپدید شدن یک دختر در تهران،گروگانگیری مسلحانه یک زوج و دستگیری جاعل عنوان مأمور امنیتی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کاووس محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، اظهار کرد: در پی فوت مشکوک خانمی جوان در پنجم خردادماه سال جاری در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات در این زمینه آغاز و پس از اخذ نظریه پزشک قانونی فرضیه قتل برای مأموران انتظامی محرز و پرونده با موضوع جنایات خانوادگی وارد مرحله جدیدی شد. در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که پدر خانم جوان و برادر وی به ترتیب در خرداد ۹۹ و تیرماه ۱۴۰۰ به صورت مشکوکی نیز فوت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات ویژه مطلع شدند که مادر خانواده با همدستی فردی مذکر در استان البرز که از قبل با پسر وی (مرحوم) دوست بوده اقدام به تهیه سم و داروهای آرام بخش کرده و طی یک سال اخیر با ریختن آن در شربت و غذا اقدام به کشتن همسر و دو فرزند پسر و دختر ۲۹ و ۳۷ ساله خود کرده است.

وی تصریح کرد: مأموران بلافاصله با هماهنگی مرجع قضائی مادر سنگدل را در شیراز و پس از اخذ نیابت قضائی به یکی از شهرهای استان البرز عزیمت و در اقدامی ضربتی متهم ۴۳ ساله (همدست وی) را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه همسر فرد دستگیر شده تاجر و از وضعیت اقتصادی خیلی خوبی برخوردار بوده است، گفت: متهمان علت و انگیزه این جنایت وحشتناک را طمع برای رسیدن به اموال آن مرحوم (پدر خانواده) اقرار کرده‌اند.

درگیری مرگبار شرور مسلح با پلیس

سرهنگ محمد سرگزی فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان، اظهار کرد: مقارن ساعت ۱۹:۴۵ شامگاه اول شهریورماه، شرور مسلحی با یک دستگاه خودرو پژو با نزدیک شدن به ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان شروع به تیراندازی به سمت این مقر انتظامی می‌کند.

وی افزود: مأموران پلیس و عوامل نگهبانی مستقر در ستاد فرماندهی با هوشیاری کامل، ضمن ارائه هشدارهایی به این شرور مسلح، در نهایت اقدام به تیراندازی متقابل کرده که براثر این درگیری مسلحانه، فرد مهاجم به هلاکت می‌رسد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان تصریح کرد: ضمن کشف یک قبضه سلاح و مقادیری مهمات جنگی از این فرد شرور، در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد این فرد مهاجم سابقه تیراندازی به سمت مقر انتظامی این شهرستان را داشته است.

دستگیری دو متهم در رابطه با قتل دکتر محفوظی

سی‌ام مردادماه سال جاری رسیدگی به پرونده قتل دکتر محفوظی رئیس سابق پزشکی قانونی تهران در سعادت‌آباد تهران در دستور کار محمدتقی شعبانی بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جرائم‌جنایی پایتخت قرار گرفت. بررسی‌های ابتدایی نشانی تیم جنایی حاضر در صحنه نشان می‌داد که شخصی با کلاه نقابدار سوار بر موتورسیکلت اقدام به تیراندازی مرگبار به دکتر محفوظی کرده بود.

با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جرایم جنایی، جسد رئیس اسبق سازمان پزشکی قانونی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تیم جنایی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شدند. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه در تحقیقات به عمل آمده دو فرد که سابقه اختلاف مالی با مقتول داشتند، شب گذشته شناسایی و دستگیر شدند. تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

ناپدید شدن یک دختر در تهران

مدتی قبل مادر میانسال یک دختر نوجوان با مراجعه به دادسرای جنایی تهران پیگیر پرونده شکایت با موضوع آدم ربایی و فقدان دخترش شد. این زن در طرح شکایت خود مفقود شدن ناگهانی دخترش به نام ملیکا را بعد از پایان یکی از امتحانات خردادماه اعلام کرد.

با ثبت شکایت این زن، رسیدگی به پرونده آغاز شد و در تحقیقات صورت گرفته، یکی از دوستان صمیمی دختر گم شده به مأموران گفت: روز حادثه او را سوار موتور یک پسر ناشناس دیده است. دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته صادر شده و مشخص شد که ملیکا درست همان روز مفقود شدنش با موتور قرمز یک جوان از نزدیکی مدرسه دور شده است.

با شناسایی چهره آن پسر، عملیات شناسایی و دستگیری وی آغاز شد و سرانجام در پاتوق او که یک قهوه خانه بود شناسایی و دستگیر شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که او از هفت ماه قبل با ملیکا طرح دوستی ریخته بود و با اغفال دختر نوجوان، وی را وادار به ترک منزل کرد.

بدین ترتیب مأموران کلانتری با هماهنگی مقام قضائی به خانه پسر جوان رفته و دختر دبیرستانی را که در خانه جوان فریبکار بود به خانه بازگرداندند. بنابر این گزارش، رسیدگی به این پرونده با شکایت خانواده ملیکا در جریان رسیدگی قرار دارد.

گروگانگیری مسلحانه یک زوج

این حادثه عصر دوشنبه در یکی از خیابان‌های شیراز اتفاق افتاد و در جریان آن دو مرد مسلح به زور سوار یک دستگاه خودروی تویوتا شدند که زن و شوهری جوان سرنشینان آن بودند. سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس در توضیح این حادثه گفت: عصر دوشنبه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر سرقت مسلحانه خودرو و آدم‌ربایی در یکی از خیابان‌های شیراز به پلیس اعلام و مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سارقان مسلح جوان که پس از مجروح‌کردن راننده با اسلحه کمری و گروگان‌گرفتن همسر وی، خودرو تویوتای آنان را سرقت کرده بودند، در یک عملیات پیچیده در اطراف شیراز دستگیر کنند.

براساس این گزارش، هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی برای مشخص‌شدن علت اصلی گروگان‌گیری ادامه دارد.

دستگیری جاعل عنوان مأمور امنیتی

سردار بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم، اظهار کرد: با طرح شکایت وراث متوفی از شخصی که خود را عضو یکی از نهادهای امنیتی و آشنا به مسائل حقوقی معرفی و از آن‌ها مبلغ سه میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری شده بود، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: شکات عنوان کردند پدرشان در زمان حیات تعدادی احشام به قیمت ۴۰ میلیارد ریال به فردی فروخته و ثمن معامله را نتوانسته دریافت کند در ادامه موفق به رسیدن به حق خود نشده‌اند و حین پیگیری قضائی با فردی آشنا شده و نامبرده خود را از کارکنان یکی از نهادهای امنیتی و آشنا به مسائل حقوقی معرفی و مبلغ سه میلیارد ریال تحت عناوین مختلف دریافت و کلاهبرداری می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه بلافاصله تیمی از کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با اشراف و توسعه اقدامات اطلاعاتی، متهم ۵۰ ساله را شناسایی و دستگیری کرده که مشخص شد دارای سوابق متعدد کیفری با عناوین محکومیت‌های مالی متعدد و غصب عنوان مأمور اطلاعات است.

وی تصریح کرد: نامبرده خود را فردی بانفوذ در مراجع قضائی، انتظامی و مأمور امنیتی معرفی می‌کرده که در تحقیقات به جرم خود اعتراف و با تحویل به مرجع قضائی استان در نهایت با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

کد خبر 599421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.