۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ساخت آخرین تقاطع سیکلوپ در منچستر

شورای شهر منچستر از آغاز ایجاد آخرین تقاطع سیکلوپ شهر تا پایان تابستان جاری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر منچستر در راستای ساماندهی شرایط تردد در تقاطع شلوغ «بروکس‌بار (Brooks Bar)» در جنوب شهر و به‌عنوان بخشی از تعهد جاری در سرتاسر منچستر برای بهبود شرایط پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، از آغاز عملیات ساخت آخرین تقاطع «سیکلوپ (CYCLOPS)» در طول تابستان جاری به‌منظور ایمن‌تر و قابل‌دسترس‌تر شدن بروکس‌بار برای دوچرخه‌سواران و عابران‌پیاده خبر داد. این آخرین تقاطع سیکلوپ به چندین تقاطع ایجادشده دیگر در شهر می‌پیوندد که به‌عنوان بخشی از مسیر دوچرخه‌سواری منچستر به جاده چارلتون با موفقیت نصب شده‌اند.

سیکلوپ یک تقاطع جدید با سیگنال‌های محافظت و بهینه شده برای دوچرخه‌ها است که دوچرخه‌سواران را به‌طور کامل از جریان ترافیک عمومی جدا می‌کند و به‌واسطه آن دوچرخه‌ها از چهار جهت به تقاطع نزدیک و در یک مسیر دوچرخه‌سواری که محل اتصال را به‌طور کامل پوشش می‌دهد، با یکدیگر همگرا می‌شوند. این تقاطع‌ها به دوچرخه‌ها اجازه می‌دهند در حالی‌که از جریان ترافیک دور می‌مانند، بسته به زمان‌بندی سیگنال به راست بپیچند و در مسیر حرکت خود جولان دهند.

سیکلوپ بخشی از بلندپروازی‌های شورای شهر منچستر برای افزایش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سرتاسر شهر محسوب می‌شود که با ۱۸۰۰ مایل مسافت، یک زیرساخت برنامه‌ریزی شده به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در بریتانیا خواهد بود که هدف آن ارائه یک جایگزین واقعی برای رانندگی با اتومبیل‌ها است. در راستای پیاده‌سازی موفق این طرح مهندسان حمل‌ونقل منچستر برای ایجاد اتصالات ایمن‌تر در عین حفظ عملکرد کلی اتصالات در همه حالت‌ها به چالش کشیده شده‌اند.

انگیزه ایجاد این تقاطع‌های خاص در واقع پیچیدگی و ترسناک بودن ذاتی تجربه عبور از تقاطع‌های شلوغ با پای پیاده یا دوچرخه‌ها است که در اغلب موارد اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب خودرو و مانعی بزرگ بر سر راه گزینه‌های سفر فعال محسوب می‌شود، حال آن‌که طراحی سیکلوپ بدون این‌که تأثیر منفی بر سایر حالت‌های تردد داشته باشد تردد با دوچرخه یا پیاده‌روی را آسان‌تر و روان‌تر می‌کند.

شورای شهر منچستر طی سه سال به بیش‌از ۳۰ تقاطع سیکلوپ مجهز شد که یک مزیت کلیدی آن‌ها همه‌کاره بودنشان به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان آن‌ها را با پیکربندی‌ها و اندازه‌های مختلف تطبیق داد.

ساخت آخرین تقاطع سیکلوپ در منچستر

تقاطع جدید و در واقع آخرین سیکلوپ منچستر که در محل تلاقی جاده‌های چارلتون (Chorlton)، ماس‌لین‌وست (Moss Lane West)، ویینگتون (Withington)، چارلتون بالا و خیابان شروسبری (Shrewsbury) قرار خواهد گرفت به عابران‌پیاده، دوچرخه‌سواران و وسایل‌نقلیه اجازه می‌دهد تا در مسیرهایی کاملاً مجزا از یکدیگر به حرکت ادامه دهند و بخشی از طراحی آن شامل ایجاد تغییراتی در دسترسی جاده‌ها خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که امکان جریان داشتن ترافیک از طریق آن وجود داشته باشد و ازدحام در آینده به حداقل برسد. به‌این‌ترتیب دسترسی خیابان شروسبری به چارلتون بالا مسدود و گردش به چپ از جاده چارلتون به ماس‌لین‌وست ممنوع خواهد شد.

شورای شهر منچستر اعلام کرد که انتظار می‌رود عملیات ایجاد این تقاطع تا بهار ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد و از ساکنان شهر خواست طی این مدت رفت‌وآمدهای خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با مشکل مواجه نشوند. شورا با اشاره به شلوغ بودن تقاطع بروکس‌بار در حالت عادی تأکید کرد که افزودن عملیات ساخت‌وساز به یک جاده شلوغ خود عاملی اساسی برای افزایش ترافیک و تأخیرهای بیشتر از حد معمول خواهد بود لذا لازم دانست شهروندان با کمی برنامه‌ریزی برای حرکت زودتر از مبدأ به سمت مقاصد خود و صبر پیشه کردن همکاری‌های لازم را با شورای شهر به‌عمل آورند. شورا پیشاپیش از بردباری شهروندان سپاس‌گذاری و اعلام کرد که پس از ایجاد تقاطع شرایط بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

عضو اجرایی کابینه محیط زیست و حمل‌ونقل شورای شهر منچستر با اشاره به تأثیرات باورنکردنی تقاطع‌های سیکلوپ بر منچستر اعلام کرد که شورا تلاش دارد پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را برای ساکنان شهر جذاب‌تر کند و با آسان‌تر کردن انتخاب این شیوه‌های تردد برای مردمی که به‌دنبال راه‌های فعال‌تر سفر هستند، موانع موجود را در این زمینه برای شهروندان از بین ببرد که به‌دنبال آن محله‌های امن‌تری برای شهر فراهم می‌آید.

کد خبر 599386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.