ایجاد ساختمان‌های بلندتر در ونکوور با تصویب شورای شهر

شورای شهر ونکوور سیاست‌های جدیدی تدوین کرده است که مطابق با آن اجازه ایجاد ساختمان‌های بلندتر با تراکم بیشتر در امتداد لبه شرقی مرکز شهر «وست‌اند» صادر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر ونکوور سیاست‌های جدیدی را به‌تصویب رساندند که اجازه ایجاد ساختمان‌های بلندتر با تراکم بیشتر را در امتداد لبه شرقی مرکز شهر «وست‌اند (West End)» ونکوور می‌دهد. شورای شهر این سیاست‌ها را طی بررسی «طرح تغییر منطقه» توسعه‌دهنده محلی «اینتراکورپ (Intracorp)» برای ساخت یک برج ۵۶ طبقه به ارتفاع ۵۸۰ فوت در گوشه شمال شرقی تقاطع خیابان‌های تورلو (Thurlow) و هارو (Haro) به تصویب رساند.

سیاست‌های پیشین شورای شهر ارتفاع ساختمان‌های این دو خیابان را به ۲۶۰ فوت محدود می‌کرد که نتیجه آن ایجاد نمایی کوه‌مانند و در اصل گنبدی‌شکل در خط افق مرکز شهر ونکوور توسط ساختمان‌های موجود بود و طرح جدید اولین برج طراحی‌شده محسوب می‌شود که با جابه‌جا کردن مخروط دید با شکلی مثلثی منجر به ایجاد یک شکل خرده‌کریستالی به‌جای گنبدی شده است. انگیزه کارکنان شورای شهر در تدوین سیاست‌های جدید، علاوه بر در نظر گرفتن مخروط دید، تمایل به ایجاد یک محوطه سایه جدید در دهکده خرده‌فروشی خیابان «رابسون (Robson)» بود. برج جدید باعث می‌شود که بلوک هزار این خیابان از ساعت دو تا سه بعدازظهر دارای یک منطقه معتدل بهاری باشد. در راستای محدود کردن این محوطه سایه به پیاده‌روی شمالی خیابان که بنا به گفته کارکنان شورای شهر در ساعات آفتابی روز شاهد تردد عابران پیاده بسیاری است، برای نوک برج یک قله اسکنه‌ای شکل طراحی شده است.

ایجاد ساختمان‌های بلندتر در ونکوور با تصویب شورای شهر

شورای شهر همچنین اعلام کرد سازندگان در صورتی اجازه دارند برج را تا ارتفاع ۵۸۰ فوت برسانند که طراحی آن به‌لحاظ معماری عالی باشد و دید جدیدی به افق گنبدی‌شکل مرکز شهر اضافه کند. اینتراکورپ پیشنهاد داده است که این برج ۵۶ طبقه دارای ۴۴۳ خانه کاندومینیوم باشد و در یک ساختمان ۱۴ طبقه در مجاورت آن، ۶۶ خانه اجاره‌ای امن ایجاد شود به این صورت که در سه طبقه اول آن ۴۳ هزار فوت‌مربع به مشاغل خرده‌فروشی، یک رستوران و یک مرکز نگهداری کودکان به مساحت شش‌هزار و ۷۰۰ فوت مناسب برای مراقبت از ۷۹ کودک اختصاص یابد. اینتراکورپ خاطرنشان کرد که گنجاندن یک مرکز مراقبت از کودکان در این محوطه مشروط به این است که مساحت کف آن در محاسبه تراکم رسمی پروژه لحاظ نشود.

پروژه ایجاد برج جدید ۵۸۰ فوتی در مرکز شهر ونکوور پس از سال‌های طولانی یکی از بزرگترین میدان‌های عمومی جدید را از طریق فعالیت بخش خصوصی در مرکز شهر ونکوور فراهم می‌کند که به‌واسطه آن یک شاخه مثلثی شکل و زائد از خیابان «هارو»، به یک میدان عمومی بزرگ تبدیل می‌شود. این میدان به‌عنوان نقطه ورودی یک راهروی عابر پیاده روباز پوشیده با شیشه عمل می‌کند که به‌صورت مورب از ملک عبور می‌کند تا آپارتمان مسکونی و ساختمان‌های اجاره‌ای را از هم جدا کند. این فضاهای عمومی با افزایش قابل‌توجه فضاهای جذاب و بزرگ خرده‌فروشی و رستوران فعال می‌شود و اتصال و سرزندگی منطقه‌ای را در نزدیکی هسته خیابان رابسون بهبود می‌بخشد. یک مسیر عابر پیاده میانی نیز در محیط شرقی ملک و به‌منظور فعال‌سازی فضای عمومی برای تردد به سمت شمال شهر وجود خواهد داشت.

کاندومینیوم‌ها بخش مهم این پروژه محسوب می‌شوند که ده‌ها میلیون دلار به محل کمک‌های رفاهی اجتماعی (CAC) تزریق می‌کند اما در صورت رعایت محدودیت‌های ارتفاع طبق سیاست‌های پیشین شورای شهر، این امر ممکن نخواهد بود. با پیاده‌سازی سیاست‌های جدید و با توجه به این‌که در هر فوت‌مربع از کاندومینیوم‌ها ۲۵۰ دلار کاربری‌های مسکونی وجود دارد، برج ۵۶ طبقه و ساختمان ۱۴ طبقه مجاور آن با فراهم آوردن زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار فوت‌مربع، ارزش بالقوه ۱۳۵ میلیون دلار برای CAC به‌دنبال خواهد داشت. بااین‌وجود منتقدان معتقدند تأکید کارکنان شورای شهر بر اهمیت محدود کردن سایه‌های جدید در خیابان رابسون، هرگونه توسعه جدید در ملک را به حدود ۳۳ درصد از ارتفاع پیشنهادی برج کاندومینیوم محدود می‌کند که این امر با کاهش مساحت مفید ایجادشده به ۱۸۰ هزار فوت‌مربع، درآمد به‌دست‌آمده برای CACها را به هشت میلیون دلار کاهش می‌دهد و اگر اولویت‌بندی کارکنان شورای شهر در مورد ملاحظات سایه حفظ شود، احتمالاً هیچ توسعه مجددی دنبال نخواهد شد.

کد خبر 599384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.