قاسم‌زاده: برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم، گفت: یکی از رموز موفقیت تمدن صفوی این است که سیاست‌مداران، عالمان دینی و هنرمندان ادبیات، فهم و زبان مشترک داشته‌اند و در این دوره نیز باید این زبان مشترک ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه، دوم شهریورماه_ در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: خلق یک تمدن جدید، آرمان همه ما است؛ انقلاب اسلامی زمانی به ثمر می‌نشیند که به خلق یک تمدن جدید بینجامد، در این راستا یکی از راه‌های رسیدن به این مهم تجزیه و تحلیل تمدن‌های گذشته ایران‌زمین است.

وی افزود: هیچ تمدنی به اندازه صفویه منشأ خدمت برای این کشور نبوده است، البته قرار نیست همان اقدامات را تکرار کنیم، اما با رمزگشایی تمدن صفوی می‌توانیم به اقتضای نسل فعلی، تمدن جدیدی خلق کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت تمدن صفوی این است که سیاست‌مداران، عالمان دینی و هنرمندان ادبیات، فهم و زبان مشترک داشته‌اند و در این دوره نیز باید این زبان مشترک ایجاد شود، گفت: در آن زمان برای اهل علم احترام قائل بوده و آنها را تکریم می‌کردند؛ بزرگانی همچون ملاصدرا و علامه مجلسی نیز در آن زمان زندگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه حاکمیت به اندیشمندان به غنای جامعه کمک می‌کند، بنابراین وظیفه کارگزاران نظام قدردانی از اندیشمندان است، تصریح کرد: نگاه چندجانبه و متوازن به توسعه جامعه و شهر از جمله رموز موفقیت تمدن صفوی است که در کنار هم قرار گرفتن تمام ابعاد نیاز جامعه از جمله اقتصاد، عبادت، تفریح و فضای عمومی شهری در میدان نقش جهان موید این مطلب است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم، خاطرنشان کرد: تمدن صفوی از یک جهان‌بینی و روایت مشترک برخوردار بود، در واقع محصول تمدن صفوی که در آثار مکتوب، معماری و هنری مشهود است و روح و جهان‌بینی واحد دارد که منجر به ایجاد هویت برای اصفهان شده است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری هر دو هفته یک بار، بهره‌برداری از پروژه‌های مناطق شهرداری انجام خواهد شد که امیدواریم رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 599345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.