کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادفات تبریز در  سال جاری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز از کاهش ۳۰ درصدی تصادفات این کلان‌شهر در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا در جلسه بررسی علل حوادث ترافیکی، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل و مدیریت ترافیک خلاء نبود هماهنگی بین‌بخشی است.

وی ادامه داد: اگر سه ضلع ترافیک را در نظر بگیریم، عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع حوادث دارد؛ پس اگر جزیره‌ای عمل کنیم و در حوزه ارتقای سواد ترافیکی عامل انسانی گام علمی برنداریم، کاری از پیش نخواهیم برد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تبریز افزود: بعضی دستگاه‌ها همیشه پای کار و پاسخگو هستند، اما بعضی دیگر در هیچ برهه‌ای حضور ندارند، در حالی که شهر تبریز به یک برنامه ضربتی با پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات نیاز دارد.

وی گفت: افزایش سهم شهرداری از جرایم وصولی، استمرار حرکت کمیته کاهش حوادث ترافیکی خارج از ضوابط کشوری و بهره‌گیری از پتانسیل NGO ها، یک کاسه‌کردن ظرفیت تمام ارگان‌های درگیر با حمل‌ونقل و ترافیک برای تدوین و اجرایی کردن برنامه جامع ترافیکی نیازمند یک همکاری تیمی است و ما حاضر هستیم مسئولیت تشکیل دبیرخانه و کمیته اجرایی را عهده‌دار شویم تا با یک حرکت جمعی شاهد کاهش چشمگیر آمار حوادث باشیم.

کد خبر 599337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.