کلاهدوزان: بیش از ۷۰ درصد بودجه منطقه ۳ در بافت فرسوده هزینه می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بودجه منطقه صرف نوسازی و بهسازی بافت فرسوده می‌شود، گفت: نوسازی و بهسازی بازار بزرگ اصفهان، احداث خانه کودک و نوجوان و احداث ایستگاه شماره ۲۷ آتش‌نشانی از جمله شاخص‌ترین پروژه‌های این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان، امروز _چهارشنبه، دوم شهریورماه_ در آئین بهره‌برداری پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، با بیان اینکه این منطقه ۱۱۵۲ هکتار مساحت، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴ محله قدیمی دارد، اظهار کرد: ۲۶۷ هکتار از مساحت منطقه سه شهرداری بافت فرسوده بوده و ۸۳ هکتار از آن محدوده تاریخی است.

وی با بیان اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان ۱۹۵ ابنیه ثبت شده تاریخی و ۶۰۰ خانه قدیمی دارد که تاکنون ۱۳۰ خانه بازسازی شده است، ادامه داد: در سال‌های متمادی بیش از ۷۰ درصد بودجه منطقه صرف نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: در سال‌های گذشته مرمت و بهسازی بازار اصفهان در دستور کار قرار گرفت و در این راستا سبک‌سازی سقف‌ها، تعمیر، ایزوله‌سازی و دوده‌زدایی آن انجام شد؛ همچنین تأسیسات کف بازار بهسازی و در نهایت کف بازار روکش شده است.

وی با اشاره به احداث ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۷ گفت: برای تأمین ایمنی بازار آتش‌نشانی شماره ۲۷ با هزینه‌ای بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان احداث شد، البته مدیریت بحران سه نقطه را مشخص کرده است که در طول بازار تملک شده و قرار است آتش‌نشانی‌های کوچک در این سه نقطه احداث شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه جلساتی با خدمات شهری و مدیریت بحران برگزار و معضلات اصلی بازار شناسایی شده است، اضافه کرد: ورود موتور سیکلت، سد معبر و تابلوهای غیرمجاز به عنوان مهم‌ترین معضلات بازار مطرح شده است که در این راستا کارگروهی با حضور اصناف برگزار و شیوه‌نامه‌ای برای رفع این معضلات تهیه می‌شود.

وی با اشاره به تعریف مسیرهای گردشگری در این منطقه، تصریح کرد: بودجه لازم برای ایجاد مسیرهای گردشگری در منطقه در نظر گرفته شده است که یکی از این مسیرها، بازارچه حسن‌آباد است، بر این اساس بدنه‌های این بازار در سال‌های گذشته مرمت و برای یک‌سوم از مسیر بازار سقف احداث شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال بیش از چهار میلیارد تومان بودجه برای مرمت سقف بازار حسن‌آباد در نظر گرفته شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ مرمت کل مسیر این بازار به پایان برسد؛ همچنین فاصله بین دارالضیافه، منار ساربان و کوچه قصر حد فاصل خیابان عبدالرزاق تا امامزاده درب امام نیز از جمله مسیرهای گردشگری است که مرمت آن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه احیای بافت تاریخی در این منطقه، اظهار کرد: هر هفته با حضور شهردار اصفهان و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر جلسه کارگروه بافت تاریخی برگزار می‌شود که در این راستا با توجه به اینکه ورودی‌های میدان نقش جهان نازیبایی‌های بصری داشت، رفع آن و مرمت دیواره‌ها در جنوب و شرق میدان در دستور کار قرار گرفت.

کلاهدوزان با بیان اینکه رفع ۲۳۰ گلوگاه در منطقه سه شهرداری اولویت‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: اگر این گلوگاه‌ها تملک شود، بافت‌های فرسوده محرک ساخت‌وساز می‌شود که در این راستا برای تحقق این هدف مهم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و سال جاری، حدود ۹۸ میلیارد تومان برای تملک زمین در منطقه سه هزینه شده است که برای گلوگاه‌ها ۱۳.۵ میلیارد تومان، برای تعریض گذر حدود پنج میلیارد تومان و برای تملک جلوخان مسجد جامع نیز ۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است؛ محدودیت ارتفاع این مناطق نیز با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال شناسایی و بارگذاری روی سامانه سرای ۱۰ است و مردم منطقه برای دریافت سند تک‌برگ در این منطقه زمان زیادی باید صرف کنند که به دنبال کاهش این زمان هستیم‌.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه، ساخت مجتمع تجاری برای جایگزینی طلافروشی‌ها است‌، افزود: چهار مجتمع تجاری فعلی ۲۳۶ واحد دارد که حدود ۸۲ واحد آن تاکنون آزادسازی شده است و مابقی نیز به‌زودی آزادسازی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه، خاطرنشان کرد: احداث فرهنگسرای بازار در دستور کار قرار دارد، البته تأسیسات این فرهنگسرا توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری انجام خواهد شد؛ این فرهنگسرا نقش بسزایی در ارتباط معتمدان محله و شهرداری خواهد داشت.

کد خبر 599302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.