تکلیف آزمون وکالت امروز مشخص می‌شود

‌معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن قانون گفت: امروز (چهارشنبه) مجلس درمورد آزمون وکالت، تکلیف را روشن خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق در حاشیه نخستین جشنواره تجلیل از کارکنان زندان‌های سراسر کشور درباره آزمون وکالت، اظهار کرد: اگر قانون ابهام دارد و نیازمند تفسیر است باید مجلس تفسیر و شورای نگهبان تأیید کند؛ کسی حق ندارد بگوید که از قانون تمکین نمی‌کنم.

وی افزود: امروز چهارشنبه دوم شهریورماه، مجلس در این زمینه جلسه دارد و بعد هم مصوبه مجلس به تأیید شورای نگهبان می‌رسد و قانون برای همه از جمله قوه قضائیه لازم‌الاجرا است.

معاون اول قوه قضائیه درباره اینکه پلیس برخی از سارقان سوابق متعددی از سرقت دارند و به طور مثال ۴۰ تا ۵۰ بار سابقه دارند و احکامی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود بازدارنده نیست، گفت: این گزارش‌ها که مطرح می‌شود درست نیست و کسی که به طور مثال ۵۰ بار سابقه دارد قانون اجازه نمی‌دهد آزاد شود؛ حال ممکن است یک نفر در زندان بگوید متنبه شدم و آزاد شود و بعداً در جامعه مجدد مرتکب جرم شود.

وی ادامه داد: پلیس به وظایف خود بسیار خوب عمل می‌کند و قوه قضائیه با افرادی که آرامش جامعه را برهم می‌زنند به جد برخورد می‌کند و پلیس هم باید با جدیت با این افراد برخورد کند تا جامعه به آرامش برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 599288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.