با چند روش ساده، بیشترین بازدهی را از تبلیغات گوگل دریافت کنید

با استفاده از چند تکنیک و ترفند میتوانید حداکثر استفاده را از تبلیغات گوگل خود داشته باشید، در این مقاله به بررسی این چند تکنیک میپردازیم

بهترین روش‌ها و نکات برای تبلیغات هدفمند گوگل

ساخت یک تبلیغ موفق در گوگل نیاز به تلاش زیاد و هدف‌گذاری ویژه دارد. تبلیغات باید مرتبط، خوانا و با لحنی مناسب باشند و مخاطبان هدف شما را به صفحات لندینگ مناسب در سایت هدایت کنند. برای اینکه تمامی این موارد ارزشمند رعایت شوند، باید یک استراتژی مناسب پیشنهاد قیمتی (Bidding) هم در پنل گوگل‌ادز ایجاد کنید تا تبلیغات شما شانسی برای قرارگرفتن در بالای صفحه اول گوگل داشته باشند.

نکته قابل‌توجه این است که تکنولوژی‌های جدید و نیز جستجوی صوتی باعث تغییر عادات جستجو شده‌اند. ازاین‌رو تمامی قوانین قدیمی ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب نکاتی را در مورد تبلیغات گوگلی (google ads) بررسی می‌کنیم و با بهترین روش‌های اجرای هدفمند این تبلیغات آشنا می‌شویم.

بهینه‌سازی تبلیغات برای جستجو به زبان عامیانه

جستجو به زبان عامیانه که در واقع همان بیان عبارات جستجو به زبان روزمره است، اساس پیشرفت‌های اخیر جستجوی گوگل بوده و هدف تبلیغات گوگل شما باید منعکس‌کننده همین سبک باشد. محبوبیت جستجوی به زبان عامیانه تا حدی به این دلیل است که امروزه جستجوی صوتی سهم بیشتری از ترافیک جستجو را به خود اختصاص داده است. همچنین به لطف به‌روزرسانی الگوریتم برت (BERT) یا کدگذاری دوطرفه برای مبدل‌ها، زمانی که کاربران عبارات جستجو را به زبان عامیانه می‌نویسند، گوگل تجزیه‌وتحلیل بهتری را در این زمینه انجام می‌دهد.

باتوجه‌به پیش‌بینی رشد شدید جستجوی معنایی هوشمند (تلاش موتورهای جستجو برای رسیدن به مفهوم اصلی مدنظر کاربر)، اکنون بهترین زمان بهینه‌سازی تبلیغات برای جستجوی به زبان عامیانه است.

استفاده از قیمت‌گذاری خودکار یا اسمارت بیدینگ

برای اجرای بهتر تبلیغات خود در گوگل ادز، به یک استراتژی قیمت‌گذاری نیاز دارید. ازاین‌رو اگر این استراتژی خودکار و هوشمند باشد، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. روش مدیریت دستی کمپین قیمت‌گذاری گوگل ادز کار پیچیده‌ای است. چرا که تحلیلگر یا متخصص تبلیغات، باید به طور مستمر پاسخ تبلیغات شما را ارزیابی کند و عبارات و کلمات کلیدی را بر اساس آن تنظیم کند. این فرایند به‌راحتی می‌تواند دستخوش تفسیر نادرست داده‌ها و ازدست‌رفتن فرصت‌ها شود.

باید گفت رویکرد قیمت‌گذاری دستی نیز مزایای خود را دارد و می‌تواند به شما کمک کند کمپین خود را مقرون‌به‌صرفه نگه دارید و برای شرکت‌هایی که تازه‌وارد تبلیغات گوگل شده‌اند بهتر است. بااین‌حال، قیمت‌گذاری خودکار با حداکثر هزینه معقول، بهترین فرصت تبلیغات موفق را در اختیار شما می‌گذارد.

بهینه‌سازی تبلیغات گوگل برای موبایل

باتوجه‌به اینکه ۷۰ درصد از ترافیک مرور صفحات وب در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود، داشتن تبلیغات گوگل هدفمند برای دستگاه‌های تلفن همراه امری بسیار مهم است. باتوجه‌به تفاوت ظاهری در نحوه نمایش آگهی شما در دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه، رفتار کاربر نیز بسته به نوع دستگاه تغییر می‌کند. شما می‌توانید این دیدگاه را در بهینه‌سازی کلمات کلیدی خود نیز بکار ببرید. به‌عنوان‌مثال، اگر کلمات کلیدی را پیدا کردید که افراد تمایل دارند بیشتر در دستگاه‌های تلفن همراه خود آن را جستجو کنند، از متن تبلیغاتی کوتاه‌تری برای آن آگهی استفاده کنید.

هنگام ساخت یک تبلیغ دسکتاپ، حدود فضایی به‌اندازه چهار جمله برای استفاده خواهید داشت. ممکن است در جمله اول با یک ورودی سریع شروع کنید، مزیت فروش منحصربه‌فرد (USP) خود را در جمله دوم بیان کنید و سپس در فضای باقی‌مانده به جزئیات بپردازید. اما ازآنجایی‌که در تلفن همراه به دلیل فضای کم احتمال بریده شدن متن آگهی‌ها وجود دارد، مطمئن شوید که متن تبلیغات گوگل ادز شما برای تلفن همراه با USP و اطلاعات کلیدی شروع می‌شود.

با چند روش ساده، بیشترین بازدهی را از تبلیغات گوگل دریافت کنید

برانگیختن احساسات در تبلیغات گوگل ادز

نکته بعدی که برای اجرای بهتر تبلیغات و هدفمند کردن گوگل ادز خود باید بدانید، بررسی تأثیر احساسی تبلیغاتتان است. به‌خوبی ثابت شده است که در تبلیغات دیجیتال، برانگیختن احساسات در مخاطبان شما بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از تبلیغات گوگل، استفاده از تکنیک بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ خواهد بود؛ در این روش شما میتوانید به عنوان مثال ، زمانی که کاربران وبسایت شما بدون خرید کردن وبسایت را ترک می کنند، با روش بازاریابی مجدد و استفاده از ابزار ارتباطی مختلف برای آن تبلیغات را ارسال کنید و مجدد با آن ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات گوگل فضای زیادی برای نشان‌دادن وجهه واقعی کسب‌وکارتان را در اختیار شما قرار نمی‌دهد اما بااین‌حال شما همچنان می‌توانید از طریق انتخاب کلمه کلیدی و با کال تو اکشن (CTA) مناسب خود، تصوری قوی از برند خود ایجاد کنید و مخاطبان هدف را تحت‌تأثیر قرار دهید. هنگامی که CTA خود را برنامه‌ریزی می‌کنید، نتیجه ایدهآل برای مشتری احتمالی خود را در ذهن داشته باشید. همچنین از CTA مناسب برای ایجاد یک واکنش احساسی ایده آل در مخاطبان خود استفاده کند.

ایجاد صفحه لندینگ متناسب با تبلیغ

تمرکز تبلیغات گوگل ادز شما نباید فقط بر روی خود آگهی باشد. بلکه باید مشتریان و مخاطبان بالقوه را نیز به صفحات لندینگ شما هدایت کند. ازاین‌رو اصلاً خوب نیست که مشتریان بالقوه مناسب برای کسب‌وکار شما، به یک صفحه لندینگ ضعیف هدایت شوند. چرا که بیشتر مشتریان و افراد (به طور دقیق ۷۵ درصد) اعتبار یک کسب‌وکار را بر اساس ظاهر وب‌سایت آن قضاوت می‌کنند.

یک صفحه لندینگ که به‌خوبی طراحی شده باشد، بخش مهمی از تبلیغات گوگل شما به شمار می‌رود. همچنین در این صفحه نیز باید از همان کلمه کلیدی و CTA تبلیغ گوگل ادز خود استفاده کنید و واکنش احساسی مشابهی را در مخاطبان ایجاد کند.

بررسی داده‌های سراسری نشان می‌دهد که صفحات لندینگ بهینه‌سازی شده، منجر به نرخ تبدیل بالاتر و موفقیت بیشتر کسب‌وکار شما می‌شوند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که درست مانند تبلیغات گوگل ادز، موفق‌ترین صفحات لندینگ نیز آن دسته از صفحاتی هستند که برای موبایل بهینه‌سازی شده‌اند.

با چند روش ساده، بیشترین بازدهی را از تبلیغات گوگل دریافت کنید

تبلیغات هدفمند گوگل؛ تکنیکی برای افزایش نرخ تبدیل

ساختن تبلیغی برای نمایش در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل و داشتن نرخ تبدیل زیاد، کار ساده‌ای نیست. در همین راستا بهینه‌سازی تبلیغات برای جستجو به زبان عامیانه، قیمت‌گذاری هوشمند، بهینه‌سازی تبلیغات برای موبایل، ایجاد احساس نیاز در مخاطب و همچنین ساخت صفحه لندینگ متناسب، می‌توانند تفاوت بزرگی به‌منظور اجرای بهتر این تبلیغات ایجاد کنند.

مشتریان بالقوه‌ای که شما را از طریق کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز پیدا می‌کنند، ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که از راهی دیگر با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند، از شما خرید می‌کنند. به همین دلیل است که آگاهی از نکاتی برای ایجاد تبلیغات گوگل هدفمند برای صاحبان مشاغل اهمیت بسیار زیادی دارد. ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، پربازده‌ترین خدمات تبلیغات گوگل را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد. از طرفی این مجموعه با ارائه خدمات مشاوره در زمینه ایجاد تبلیغات گوگل هدفمند، نکات و روش‌هایی را برای اجرای بهتر این تبلیغات در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

کد خبر 599284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.