تیمار بیش از ۸۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از تیمار بیش از ۸۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت فضای سبز مشهد اولویت اول مدیریت شهری است.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به گستردگی محیط شهری و وجود بیش از شش هزار هکتار فضای سبز در کلان‌شهر مشهد، نگهداری و توسعه این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا، پیاده‌سازی مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها در گونه‌های گیاهی موجود در فضای سبز است.

وی افزود: هر ساله با پیاده‌سازی تلفیقی با استفاده از روش‌های اصلاحی، تقویتی و کنترلی، تلاش شده است تا با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی و به‌کارگیری روش‌های نوآورانه با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، نسبت به مدیریت کنترلی عوامل زیستی و غیرزیستی با اولویت روش‌های کم‌خطر و همسو با محیط زیست نسبت به نگهداری این مجموعه ارزشمند، گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با پیاده‌سازی این رویکرد، حجم سموم مصرفی طی سال‌های اخیر در مقایسه با زمان‌های مشابه سال‌های گذشته، کاهش چشمگیری داشته است که با توجه به وضعیت آلودگی‌های کلان‌شهرها، این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از تیمار بیش از ۸۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت فضای سبز مشهد اولویت اول مدیریت شهری است.

انتظام اضافه کرد: اجرای طرح‌های مشترک با مراکز علمی و تخصصی، برگزاری دوره‌های بازآموزی و کارگاهی برای کارشناسان فضای سبز، تغییر روش‌های کنترلی و توجه به مبحث پیشگیری در مواجه با عوامل پاتوژنیک، توجه به بحث تغییر گونه و استفاده از گونه‌های مقاوم، راه‌اندازی بوستان‌های سبز با رویکرد بوستانی بدون مصرف سم، اجرای طرح معاینه فنی ادوات سمپاش فعال فضای سبز با هدف کاهش تأثیرات نامطلوب سموم در محیط، توجه بیش از پیش به عملیات‌های اصلاحی و تقویتی گیاهان به‌منظور افزایش مقاومت در مقابل حمله آفات و عوامل بیماری‌زا، استفاده از تله‌های حشره‌گیر همچون تله نوری و تله‌های چسبنده به‌صورت الگویی در سطح فضای سبز از جمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر در زمینه کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در فضای سبز کلان‌شهر مشهد انجام شده است.

کد خبر 599239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.