بانک‌ها در تسهیل ضمانت‌های بانکی، تمکین نمی‌کنند

مدیرکل کمیته امداد در جلسه با فرمانداران استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، مسیرهای توانمندسازی هرچه بیشتر مددجویان را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان اصفهان، کریم زارع در جلسه با فرمانداران استان با بیان اینکه درحال‌حاضر ۱۲۹ هزار و ۵۶۳ خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: ایجاد اشتغال، تأمین مسکن، پرداخت مستمری، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایت ایتام، ازجمله برنامه‌هایی است که همواره برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.

وی تأمین مسکن مددجویی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امداد دانست و افزود: مهم‌ترین چالش‌های ساخت مسکن، نبود یا کمبود زمین شهری و روستایی و تأمین‌نشدنِ مصالح ساختمانی با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها است که برای رفع این معضل و عملیاتی کردن طرح‌ها، امیدواریم مسئولان همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان به تمکین‌نکردنِ بانک‌های عامل در تسهیل ضمانت‌های بانکی به واسطه ضمانت‌های زنجیره‌ای و اخذ ضمانت‌های خارج از توان مددجویان اشاره کرد و گفت: برخی بانک‌ها با طرح منفی شدن منابع نسبت به مصارف، از ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان و پذیرش متقاضیان خودداری می‌کنند همچنین با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیازمندان و مددجویان ضمانت بانکی بیشتر بانک‌ها بیش از توان مددجویان است که این مورد نیازمند اقدام اساسی است.

وی به مشکلات فروش محصولات طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: همکاری بیشتر شهرداری‌ها درخصوص در اختیار قرار دادن فضای بازارچه‌های مشاغل خانگی شهرستان به کمیته امداد می‌تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.

زارع با اشاره به اینکه تشکل کارگروه اشتغال شهرستان با همکاری سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، صنوف و بانک‌ها می‌تواند در ایجاد و پایداری اشتغال مددجویان مؤثر باشد، افزود: فرمانداران محترم با بازدید از طرح‌های امداد، همچنین حمایت و تشویق مددجویان می‌توانند کمک مؤثری در توانمندسازی جامعه هدف این نهاد داشته باشند.

وی با قدردانی از مساعدت‌های همه مسئولان، نیکوکاران و خیران به لزوم ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم و خیران در عرصه ارائه خدمات مطلوب این نهاد به مددجویان، می‌تواند موفقیت هر چه بیشتر اقدامات و فعالیت‌های این نهاد را رقم بزند.

کد خبر 599228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.