افضلی: بازی امروز فقط حاشیه داشت!

سرمربی تیم فوتسال گهرزمین سیرجان گفت: بازی امروز تیم ما برابر گیتی‌پسند اصلا بار فنی نداشت و پر از حاشیه بود؛ داورانش نیز در حد و اندازه‌های یک جدال حساس نبودند و کنترل بازی را به بازیکنان گیتی‌پسند داده بودند تا هرکاری می‌خواهند بکنند.

حسین افضلی پس از شکست هشت بر چهار گهرزمین سیرجان در مقابل گیتی‌پسند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازی امروز به‌هیچ وجه فنی نبود و فقط حاشیه داشت، حرفی نمی‌ماند که درباره‌اش صحبت کنیم. فوتسال در نیمه‌اول به‌طور کاملاً منطقی و حرفه‌ای پیش می‌رفت؛ تیم ما دو گل زد و چهار گل هم نزد. در نیمه‌دوم بازی از شرایط فنی خارج بود و داوران پر از ایراد و سوت‌های اشتباه بودند؛ هرچه بگوییم باز فایده‌ای ندارد. ادعا می‌کنیم که لیگ فوتسال ایران بسیار پویا و باکیفیت برگزار می‌شود، در رنکینگ‌جهانی تیم ملی ایران ششم دنیا است اما چنین لیگی داریم.

وی افزود: با تمام احترامی که برای جامعه داوران قائلم اما این تیم داوری برای بازی حساس امروز نبودند، من اصفهانی هستم و تیم مقابل نیز اصفهانی است، ما به دنبال امتیاز بودیم و گیتی‌پسند نیز برای قهرمانی می‌جنگد ولی داوران بازی امروز در حد و اندازه‌های این دیدار نبودند. دیروز هم در جلسه به ناظر و نمایندگان بازی اعلام کردم که من تابه‌حال اسم این داوران را نیز نشنیده‌ام، اصلاً کجا بوده‌اند؟ حس می‌کنم سپردن بازی‌ها به داوران در کشورمان نوبتی است و اصلاً انتخاب داوران کارشناسی نمی‌شود و کمیته‌داوران شرایط بازی‌ها و حساسیتش، جدول رده‌بندی و شرایط این‌چنینی را در نظر نمی‌گیرند و به‌طور دلخواه یک تیم داوری را برای یک بازی می‌فرستد که این کار اشتباهی است.

سرمربی تیم فوتسال گهرزمین سیرجان در ادامه با تاکید بر اشتباهات تأثیرگذار داوران در جریان بازی و نتایج خاطرنشان کرد: اگر به‌جای مدیران گهرزمین باشم با شرایطی که امروز دیدم اصلاً در فوتسال ایران تیم‌داری نمی‌کنم و عطایش را به لقایش می‌بخشیدم اینگونه دیگر هیچ کس حرص نمی‌خورد. چراکه در بازی امروز حق تیم گهرزمین، نتیجه ثبت‌شده روی اسکور بورد نبود.

افضلی در خصوص شرایط گهرزمین در آینده اظهار کرد: اگر شرایط به همین‌شکل پیش رود توانایی مقابله با به اتفاقات خارج از زمین و حواشی را نخواهیم داشت. شاید از لحاظ فنی بتوانیم پایاپای حریفان جلو رویم اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که.. بگذریم و در نهایت به نتیجه‌ای که حق‌مان است نمی‌رسیم.

سرمربی تیم فوتسال گهرزمین گفت: داور بازی به من می‌گوید حرف نزن! من مربی تیمم هستم مگر می‌توانم چیزی نگویم؟ شخصیت یک مربی پس چه می‌شود؟ متأسفانه بازیکنان حریف به‌جای داور به بازی اشراف داشتند، جامعه داوری ما پاک و نجیب‌اند اما این کوبل داوری برای بازی حساس امروز ضعیف بود و آن را عنوان کردیم اما گفتند دیگر تصمیمی است که گرفته شده است. بالاخره خدایی وجود دارد و این مسائل را می‌بیند، به بازیکنانم خسته‌نباشید می‌گویم با تعصب جنگیدند و یک نمایش زیبا ارائه کردند اما وقتی نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد شرایط سخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل اتفاقاتی که در نیمه‌دوم رقم خورد چه بود گفت: آرش جابری به خود من اعلام کرد که اگر یک‌بار بطری‌آب به زمین بازی پرتاب شود نتیجه باید سه بر صفر شود. امروز چندین‌بار این اتفاق افتاد و بازی از شرایط عادی خود خارج شد، تیم حریف استراحت کرد و نمی‌دانم چرا قانون اجرا نشد. مگر چند بار بازی باید متوقف شود، داور نیز به‌جای کنترل‌کردن بازی پشت‌سر هم به بازیکنان تیم ما کارت می‌داد؛ این چه روشی است‌؟ قدرت داور به کارت‌هایش نیست بلکه به ذهن و مدیریت است که بازی را در کنترل خودش قرار بدهد. امروز حق به حق‌دار نرسید، نتیجه‌ای که امروز رقم خورد واقعی نیست‌.

کد خبر 599123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.