تبریک رئیس شورای اسلامی شیراز به مناسبت روز پزشک

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از وجود مفاخر بزرگ در شاخه‌های مختلف علم، فرهنگ، هنر و دین آکنده است و مردان نامی این سرزمین همواره در سرتاسر گیتی شهره خاص و عام بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است: تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از وجود مفاخر بزرگ در شاخه‌های مختلف علم، فرهنگ، هنر و دین آکنده است و مردان نامی این سرزمین همواره در سرتاسر گیتی شهره خاص و عام بوده‌اند.

در این میان شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا نابغه بزرگ مشرق زمین از آن جمله انسان‌های حکیم، طبیب، فیلسوف و اندیشمند بود که جسم و جان بشری را درمان می‌کرد و در این راستا خالق شگفتی‌های فراوان می‌شد.

یکم شهریور ماه سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته و نامدار ایرانی جهان اسلام شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی روز پزشک نامگذاری شده است و پنجم شهریورماه زاد روز دانشمند شهیر محمد بن زکریای رازی و روز داروساز بهانه‌ای است تا تلاش‌های ارزنده پزشکان عزیز کشورمان را ارج نهاده و اهمیت این حرفه ارزشمند را یادآور شویم

در بازخوانی این پیشینه افتخارآمیز، حضور حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم فصل درخشانی است که به علت قرابت و همراهی با عظمت معنوی ارزش‌های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و با تقدیم شهیدان والا مقام فضای فرهنگی جامعه پزشکی کشور را عزت و آبرو بخشیده است.

امسال روز پزشک یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان متعهدی است که در کارزار مبارزه‌ی مداوم و نفس گیر با کرونا جامه خدمت پوشیدند و تلاش کردند رخت تندرستی بر تن آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا نمایند و در این راه سخت، صعب و طولانی از هیچ مجاهدین دریغ نمی‌ورزند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت، روز پزشک را به همه پزشکان و پرستاران و کارکنان درمانگاه و اورژانس و به طور کلی مدافعان عرصه سلامت تبریک عرض می‌کنم و سربلندی و سرافرازی و بهورزی روز افزون همه این عزیزان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

مهدی طاهری

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز

کد خبر 599113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.