بهره‌برداری از ۳۴ طرح تعاونی در اصفهان در هفته دولت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۳۴ طرح تعاونی همزمان با آغاز هفته تعاون، با مشارکت ۲۸۶۸ عضو ، سرمایه گذاری بیش از ۱۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰۶۸ نفر بهره برداری خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری طرح‌های تعاونی در استان ۲۷ درصد سرمایه گذاری کل طرح‌های کشور را شامل می‌شود اظهار کرد: استان اصفهان در سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شده در طرح‌های قابل افتتاح در سطح کشور رتبه اول را داراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: ۹۹ درصد سرمایه گذاری این طرح‌ها توسط اعضا و تنها یک درصد آن از طریق دریافت تسهیلات انجام شده که از شاخصه مهم این طرح‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد طرح‌های تعاونی به ترتیب در رشته‌های خدمات، صنعتی هرکدام با هشت طرح، مسکن هفت طرح، کشاورزی و تأمین نیاز هرکدام با سه طرح، چند منظوره و اعتبار هرکدام با دو طرح و صنایع دستی با یک طرح، فعالیت دارند.

مداحی با اشاره به تفکیک شهرستانی این طرح‌ها افزود: بیشترین تعداد طرح‌ها مربوط به شهرستان اصفهان با ۹ طرح، کاشان و مبارکه هر کدام با سه طرح، خوانسار، فریدن، لنجان و شاهین شهر و میمه هر کدام با دو طرح، آران و بیدگل، تیران و کرون، چادگان، خمینی شهر، خور و بیابانک، دهاقان، شهرضا، فلاورجان، گلپایگان، نائین و نطنز هر کدام یک طرح بوده است.

وی گفت: الگوی تعاونی یکی از کارآمدترین الگوهای توسعه اقتصادی و اجتماعی برای تحقق اهدافی چون مردمی سازی اقتصاد، توزیع عادلانه فرصت‌ها و منابع و امکانات، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت و رفاه اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: با آغاز هفته تعاون (هفتم تا ۱۳ شهریورماه) و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون مراسم افتتاح نمادین ۴۵۷ طرح تعاونی با مشارکت ۲۱ هزار و ۴۳۳ عضو و سرمایه گذاری بیش از ۴۱۷۲.۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۱ هزار و ۶۸۶ نفر در سطح کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 599102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.