آیین بدرقه زائران اربعین در همه شهرهای کشور همزمان برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: آیین بدرقه زائران اربعین حسینی روز پنجشنبه یازدهم شهریور ماه همزمان در سراسر شهرهای کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مجید میراحمدی در جمع خبرنگاران در توضیح نشست امروز_ سه‌شنبه، یکم شهریورماه_ ستاد اربعین، اظهار کرد: موضوعات مختلفی در نشست امروز بحث و بررسی شد که یکی از آنها بررسی تعهدات و تکلیف وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها با حضور استانداران خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، و کردستان بود که این استانداران تعهدات میدانی را گزارش دادند.

وی افزود: خوشبختانه برنامه‌ها برابر زمان بندی اجرا می‌شود و امیدواریم بتوانیم زمینه‌ها و بسترهای مناسبی برای زائران فراهم کنیم.

اتباع افغانستانی بدون روادید و به طور قانونی می‌توانند عازم عتبات شوند

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: اتباع افغانستانی بدون روادید قانونمند و داشتن مدارک قانونی و همچنین دفترچه‌هایی که صادر می‌شود، می‌توانند برای مراسم اربعین عازم عتبات حاضر شوند.

میراحمدی ادامه داد: در نشست امروز چگونگی انجام تعهدات بیمه هم مرور شد که هیچ مشکلی در مسیر اجرای این تعهدات نیست.

وی با اشاره به میزان آمادگی‌های مرزهای جدید خسروی، باشماق و تمرچین گفت: شرایط لازم باید در این مرزها مهیا شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اعلام ثبت نام ۶۵۰ هزار نفر در سامانه سماح و افزایش روزانه این آمار گفت: هنوز فرصت برای ثبت نام زیاد است اما زائران برای کمک به برنامه ریزان و امکان خدمات بهتر، ثبت نام را در سامانه سماح را زودتر انجام دهند و به آینده واگذار نکند.

وی افزود: مراسم بدرقه زائران اربعین پنجشنبه هفته آینده (دهم شهریور) در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در میادین اصلی شهرها و تهران برگزار می‌شود.

میراحمدی از ویژگی‌های این مراسم را مردمی بودن آن عنوان و بیان کرد: پایه‌های اساسی این مراسم مردم هستند و موکب‌ها باید با توان بیشتر وارد این صحنه شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: ستاد اربعین از موکب‌داران پشتیبانی و حمایت می‌کند و قدردان زحمات آنها است.

وی درباره تأمین آب آشامیدنی گفت: تعهدات دستگاه‌ها در بحث تأمین آب آشامیدنی در این نشست مرور شد که مشکلی در این زمینه نیست.

میراحمدی ادامه داد: آب‌های بسته بندی شده به پایانه‌های مرزی در حال انتقال است و بخشی باید وارد خاک عراق شود تا مشکل آب آشامیدنی در عراق نباشد.

معاون امنیتی و سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: یکشنبه پیش رو آخرین اقدامات دستگاه‌ها جمع بندی و به رئیس جمهور گزارش داده می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 599101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.