شروع مجدد لیگ فوتبال اوکراین با تمهیدات خاص

در دیدار شاختار دونتسک برابر متالیست‌ خارکف، فصل جدیدی در فوتبال اوکراین آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، فوتبال در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به اوکراین بازگشت اما بازیکنان در شرایطی آماده برگزاری مسابقات هستند که تمهیداتی امنیتی برای آنان اندیشیده شده است.

لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال در اوکراین در ماه فوریه به دنبال جنگ با روسیه تعطیل شدند و از اواسط دسامبر هیچ رقابتی در این کشور انجام نشد. روز سه‌شنبه، زمانی که شاختار دونتسک به مصاف متالیست خارکف برود، فصل جدیدی آغاز می‌شود؛ اما اقدامات محافظه‌کارانه‌ای در برابر تهدیدات نظامی احتمالی انجام خواهد شد.

در این فصل به بازیکنان آموزش داده شده که در صورت هر رخدادی در طول زمان برگزاری مسابقه به زیرزمین‌های ورزشگاه‌ها بروند. نباید فراموش کرد که شرایط ویژه هنوز در اوکراین پابرجاست و بازیکنان تحت شرایط خاصی به برگزاری مسابقات می‌پردازند.

«تاراس استپاننکو» کاپیتان شاختار دونتسک درمورد بازگشت به میادین گفت: ما قوانینی داریم که در صورت به صدا در آمدن زنگ خطر باید آن‌ها را رعایت کنیم و به زیرزمین برویم، اما فکر می‌کنم تیم‌ها و بازیکنان به این رویداد افتخار کنند.

بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و در اولین مسابقه نیز هیچ هواداری در ورزشگاه ۶۵ هزار نفری المپیک حاضر نیست. در صورت به صدا درآمدن آژیر خطر، بازیکنان به سرعت به پناهگاه‌های مشخص منتقل خواهند شد.

لیگ اوکراین با حضور ۱۶ تیم آغاز می‌شود، دسنا چرنیهیو و ماریوپول دو تیمی هستند که به خاطر درگیری بیشتر با جنگ مجبور به کنار گذاشتن تیم خود از لیگ شدند. همچنین بازی‌ها در کیف و اطراف آن یا بیشتر در غرب پایتخت برگزار می‌شود و مسابقات اخیر اروپایی نیز در کشورهای همسایه همچون لهستان، اسلواکی و سوئد برگزار شده است.

کد خبر 599091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.