پایانه شرق به نمادی برای اهواز تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز با اشاره به انتخاب پیمانکار برای بهسازی پایانه شرق، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پایانه در قالب یک طرح سنتی به گونه‌ای بازسازی می‌شود که به نمادی برای شهر اهواز تبدیل شود.

پوریا راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز دارای چهار پایانه مسافربری برون شهری است که دو پایانه اصلی شرق و سیاحت در اولویت کاری سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز قرار دارد و با توجه به رفع مشکل سند پایانه شرق (سه راه تپه) و اینکه این پایانه در ورودی شهر قرار دارد، بدنه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفته است‌.

وی افزود: در حال حاضر پایانه شرق سیمای مناسب پایانه مسافربری را ندارد و شایسته مردم اهواز نیست، چرا که در کلان‌شهرها و سایر شهرها پایانه‌ها، نما و ویترین شهر به شمار می‌رود، به همین خاطر برای بازسازی و بهسازی این پایانه به‌ویژه ورودی آن در دستورکار قرار گرفته است و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز ادامه داد: با برگزاری جلسات و بررسی‌های مختلف برای تعیین شکل و سازه ورودی پایانه شرق تصمیم گرفته شد که از یک طرح سنتی متناسب با معماری، اقلیم و هویت اهواز استفاده شود تا علاوه بر زیبایی مورد استقبال و بازدید شهروندان نیز قرار گیرد و پس از مدتی به یکی از نمادهای شهر اهواز تبدیل شود.

وی تاکید کرد: پس از طی فرایند مناقصه از طریق سامانه ستاد و انتخاب پیمانکار، با رایزنی‌های انجام شده هزینه طراحی از شهرداری دریافت نمی‌شود و مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی شد.

راهنورد تصریح کرد: در فاز اول طرح بهسازی پایانه شرق نمایی برای ورودی آن با استفاده از آجر و خشت یک نمای سنتی ایجاد و محوطه جلوی آن نیز آجر فرش می‌شود و در فاز دوم کار، زمین خالی کنار ترمینال به یک پارک زیبا تبدیل می‌شود تا شهروندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بازسازی پایانه شهر از عناصر هویتی و متناسب با اقلیم و تاریخ اهواز استفاده شود، در احداث ورودی پایانه و پارک مجار آن قطعاً از مصالح و گیاهانی استفاده می‌شود که در تاریخ اهواز و خاطر شهروندان نقش دارد.

کد خبر 599078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.