کاهش ۲۰ درصدی تولید خاک و نخاله در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از کاهش ۲۰ درصدی تولید خاک و نخاله در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن خاک و نخاله ساختمانی در مشهد به صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه روز افزون مشهد و افزایش حجم عملیات‌های عمرانی در این کلان‌شهر باعث شده است تا حجم قابل توجهی خاک و نخاله در سطح شهر تولید شود که مدیریت آن و تلاش برای کاهش میزان آن، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، روزانه بیش از ۱۲۷۰۰ تن خاک و نخاله در شهر مشهد جمع‌آوری شود که این حجم نسبت به تولید روزانه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

معاون شهردار مشهد افزود: در حال حاضر ۲۶ درصد از خاک و نخاله تولیدی در شهر مشهد به صورت مکانیزه و با استفاده از ۲۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه و بیش از ۳۵۰۰ باکس مخصوص حمل خاک و نخاله و ۷۴ درصد دیگر نیز به صورت غیر مکانیزه جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: خاک و ضایعات ساختمانی رها شده در شهرها و حاشیه آنها خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست و سلامت شهروندان در پی دارد که می‌تواند باعث بروز بیماری سالک و مشکلات ریوی برای شهروندان گردد که علاوه بر آن سبب نازیبایی منظر شهر و بعضاً بروز سانحه می‌گردد.

نجفی افزود: اکیپ‌های ویژه‌ای در خصوص نظارت بر تخلیه غیر مجاز وجود دارد که به‌طور شبانه‌روزی اقدام به گشت‌زنی می‌کنند که در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برابر ضوابط جریمه و یا به دادگاه معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود، در هنگام عملیات تعمیرات و ساخت‌وساز، از باکس و خودروی حمل خاک و نخاله استفاده کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با شماره تماس ۱۳۷ تماس بگیرند.

کد خبر 599074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.