تمرکز فدراسیون جهانی قلب بر آموزش

یک پژوهشگر حوزه قلب‌وعروق گفت: در گذشته تمرکز فدراسیون جهانی قلب بر اصلاح مصرف نمک و چربی‌ها بوده، اما اکنون با توجه به پررنگ‌شدن ابعاد سلامت روان، تمرکز بر آموزش سلامت هم مورد توجه قرار گرفته است.

ساحل جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیست‌ونهم سپتامبر به‌عنوان روز جهانی قلب نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: فدراسیون جهانی قلب در سال ۱۹۹۶ با یونسکو و سازمان جهانی بهداشت همکاری داشته است که این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی قلب و اعضای آن در طول سال فعال هستند؛ بیست‌ونهم سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب نامیده شده تا فعالیت بیشتر جهت آموزش به صورت متمرکز در این روز انجام گیرد. امسال شعار روز جهانی قلب به عنوان «اتحاد قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها» نام‌گذاری شده است. فدراسیون جهانی قلب طی سال‌های گذشته به گونه‌ای دیگر به سلامت قلب نگاه می‌کند یعنی صرف سلامت جسمانی را نمی‌بیند.

این پژوهشگر حوزه قلب‌وعروق تصریح کرد: در گذشته تمرکز فدراسیون جهانی قلب روی اصلاح مصرف نمک و چربی‌ها بوده، اما اکنون با توجه به پررنگ شدن ابعاد سلامت روان، تمرکز بر آموزش سلامت هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شعار امسال فدراسیون جهانی قلب Use heart for every heart یا Use heart برای سایر فعالیت‌ها و استفاده در زمینه انسانیت است. یعنی به طبیعت خود برگردیم و از قلبمان در راستای انسانیت، کمک به دوست داشتن طبیعت، دوست داشتن قلب خود، کمک به سلامت جسم و روان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی_ عروقی برای سایر جهان استفاده کنیم.

جوانبخت گفت: به صورت کلی «اتحاد قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها» برای همه در نظر گرفته شده و بیشتر تمرکز بر روی فرآیندهای بین‌المللی و درگیری کل جوامع و سلامت تمامی افراد جهان نه به صورت محدود در بخش‌ها و کشورهای خاص توجه دارد. از این رو شعارها به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده که افراد و کشورهای مختلف مفاهیم گوناگونی را از آن دریافت کنند و امسال هم به این شکل Use heart برگزیده شده است.

کد خبر 599010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.