حفاظت از درختان نگهداشت سرمایه‌های ماندگار و حیاتی شهر است

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز درختان را جزو سرمایه‌های ماندگار و حیاتی شهر دانست و بر حفظ و نگهداری مطلوب این سرمایه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، اکبر امجدی در جمع کارشناسان شرکت‌های فضای سبز تبریز با اشاره به اینکه فضاهای سبز شهری به طور مستمر نیازمند رسیدگی، پیرایش و نیز نگهداری مطلوب است، اظهار کرد: انجام صحیح و به موقع عملیات هرس و فرم‌دهی درختان، درختچه‌ها و ارقام ردیفی سطح شهر در فواصل زمانی مناسب سال ضروری است.

وی طراحی مناسب و زیبایی منظر فضاهای سبز شهری را در کنار بحث اکولوژیکی این فضاها با اهمیت توصیف کرد و افزود: مدیریت فضای سبز تبریز برای تحقق این امر مهم اهتمام ویژه دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه عشق واقعی به کار موجب رفع سریع مشکلات و بهبود وضعیت کمی و کیفی فضای سبز خواهد شد، گفت: اجرای صحیح امور و آیتم‌های ابلاغی برابر مفاد دفترچه فهرست بها ضروری است.

وی با بیان اینکه هرس به موقع و صحیح درختان را که مانع از شکستن شاخه‌های آنها در زمان بارش برف می‌شود، بر تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای انجام درست و فنی این عملیات تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، به‌منظور انجام صحیح و درست عملیات هرس درختان و درختچه‌ها همچنین ارقام ردیفی در سطح شهر، دوره‌های آموزشی لازم زیر نظر اساتید مجرب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز برای هرس‌کاران و کارشناسان شرکت‌های فضای سبز، ناظران مقیم، ناظران عالی و مسئولان فضای سبز مناطق در حال برگزاری است.

کد خبر 599008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.