سه شهرستان کرمان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوستند

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: سه شهرستان «عنبرآباد»، «جیرفت» و «کهنوج» در جنوب کرمان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب‌الرضا (ع)» پیوستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم؛ حسین مقدم کیا امروز _سه‌شنبه یکم شهریورماه_ در آئین پیوستن شهرستان‌های «عنبرآباد»، «جیرفت» و «کهنوج» به یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم اظهار کرد: شهرستان‌های جیرفت و کهنوج برای نخستین بار به این طرح پیوسته و عنبرآباد دومین سال خود را تجربه می‌کند.

وی افزود: بر این اساس کار ثبت‌نام نوجوانان و جوانان علاقه‌مند برای حضور در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم وارد مرحله جدیدی شده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد جنوب کرمان از ظرفیت‌های بالایی در نشر فرهنگ قرآنی برخوردار است و این مهم را در عنبرآباد شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: استعدادهای نهفته‌ای در بین نوجوانان و جوانان این خطه از کشور وجود دارد که طرح ملی تلاوت به دنبال کشف، شناسایی و هدایت این استعدادها است.

مقدم‌کیا اظهار کرد: انتظار ما از مسئولان این است که دست‌به‌دست هم بدهند و منویات مقام معظم رهبری در خصوص نشر فرهنگ قرآنی در این شهرستان‌ها را عملیاتی کنند.

وی در خصوص رویکرد قرآنی طرح در شهرهای مرزی گفت: توجه به ارتقای شاخص‌های قرآنی در مناطق مرزی سیاست راهبردی طرح ملی تلاوت قرآن کریم است. استعدادهای نهفته و دست‌نخورده‌ای در شهرستان‌های مرزی وجود دارد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور تأکید کرد: کار ثبت‌نام از نوجوانان و جوانان تا شهریورماه جاری تمدیدشده و فرصت خوبی فراروی علاقه‌مندان در سراسر کشور قرار داده است.

مقدم‌کیا ادامه داد: اکنون‌که طرح به‌صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح، باید نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرد.

وی افزود: می‌توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادم یاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

کد خبر 598978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.