۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
آخرین آمار از تجارت ایران و چین

مبادلات تجاری ایران و چین در هفت ماه نخست ۲۰۲۲ با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایمنا، گمرک چین اعلام کرد: واردات چین از ایران در هفت ماه نخست ۲۰۲۲ به چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که چین در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۱ بیش از سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

افزایش ۲۲ درصدی صادرات چین به ایران

صادرات چین به ایران هم در هفت ماه نخست ۲۰۲۲ با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. چین در هفت ماه نخست ۲۰۲۱، چهار میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس گزارش گمرک چین، تراز تجاری ایران و چین در هفت ماه نخست سال کنونی میلادی ۷۳۰ میلیون دلار به نفع چین بوده است. این درحالی است که کل تراز تجاری چین با دنیا در هفت ماه نخست امسال مثبت ۴۸۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

این کشور در هفت ماه نخست سال جاری میلادی سه هزار و ۶۴۳ میلیارد دلار با کشورهای جهان مبادله تجاری داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است. چین در هفت ماه نخست امسال ۲۰۶۲ میلیارد دلار کالا صادر و ۱۵۸۱ میلیارد دلار کالا وارد کرده است. صادرات چین در این مدت نیز بیش از ۱۴ درصد و واردات این کشور بیش از پنج درصد افزایش داشته است.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 598936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.