تصویب دو طرح بر زمین مانده با پیگیری شورای ششم تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو طرح محله نفرآباد منطقه ۲۰ بعد از گذشت ۳۰ سال و طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بعد از گذشت ۱۴ سال در کمیسیون ماده ۵ با پیگیری‌های شورای ششم شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _سه‌شنبه یکم شهریورماه_ در هشتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: دو طرح محله نفرآباد منطقه ۲۰ بعد از گذشت ۳۰ سال و طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بعد از گذشت ۱۴ سال در کمیسیون ماده ۵ با پیگیری‌های شورای ششم شهر تهران به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بعد از ورود به شورای اسلامی شهر تهران مسائل و موضوعات مربوط به شهر ری را تا حد توان پیگیری کردیم، ادامه داد: دو طرح توسعه محله نفرآباد و طرح توسعه پیرامون حرم عبدالعظیم حسنی (ع) از جمله طرح‌های بزرگ شهری بود که از بلاتکلیفی آن نزدیک به سه دهه می‌گذشت و مشکلاتی را برای شهروندان ساکن در این دو محدوده به وجود آورده بود.

رئیس کمیته باغات شورای اسلامی شهر تهران گفت‌: طبق مصوبه تخصصی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شهرداری تهران ملزم شده بود تا در تأمین زیرساخت‌های این محله از تصمیمات دولتی استفاده کند. موضوع دیگر در رابطه با محله نفرآباد این بود که بررسی‌ها نشان می‌داد که طرح این محله در طول ۳۰ سال گذشته در هر دهه یک بار تغییر کرده است.

وی با اشاره به عملکرد شورای پنجم شهر تهران در رابطه با تهیه و تصویب طرح محله نفرآباد، اضافه کرد: نکته قابل تأمل این است که طرحی که شورای پنجم به کمیسیون ماده ۵ برده بود و شهروندان آن را نمی‌پسندیدند، توجیه اقتصادی برای شهروندان و مشارکت‌کنندگان نداشت.

شربیانی تصریح کرد: طرح محله نفرآباد که ۳۰ سال روی زمین مانده بود با مصوبه دوره گذشته نیز شهروندان را راضی نمی‌کرد، در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران هدف این بود تا در اسرع وقت این طرح را با نظر شهروندان بازبینی کنیم، در جلسات بازبینی با نظر شهروندان این کار انجام شد و منتخبان محله نیز در جلسات حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه طرح جدید محله نفرآباد منطبق بر ذائقه و درخواست شهروندان تهیه و تدوین شد، اضافه کرد: در نهایت اصلاح این طرح در سازمان نوسازی انجام و از آنجا در کارگروه کمیسیون ماده ۵ شورای اسلامی شهر تهران تأیید شد. در نهایت امروز می‌توانیم با افتخار مطرح کنیم این طرح بعد از گذشت سه دهه در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده است و کارهای ابلاغ آن به زودی انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ری گفت: با انجام این پیگیری و نتیجه‌بخشی آن می‌توان این ادعا را مطرح کرد که شهروندان این محدوده به زودی می‌توانند در این محله ساخت‌وساز کنند و از همه مهم‌تر اینکه این منطقه از شهر ری از حالت فریز شهری خارج می‌شود و رونق می‌یابد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک محله نفرآباد شهر ری به یکی از بهترین محله‌های این شهرستان واقع در جنوب تهران تبدیل می‌شود.

کد خبر 598928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.