پیشرفت ۶۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح وحدت

شهردار مبارکه از پیشرفت ۶۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح وحدت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، حد فاصل میدان امیرکبیر تا جاده فولاد خبر داد.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح وحدت، یکی از پروژه‌های مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های شهر است و اجرای این پروژه با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی، روان‌سازی ترافیک، تسهیل رفت‌وآمدها و بهبود شاخص ایمنی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن زیرگذر محله قهنویه، ساماندهی این نقطه حادثه‌خیز با احداث تقاطع غیرهمسطح در محور بلوار امیر کبیر در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار مبارکه با اشاره به عملیاتی شدن پروژه تقاطع غیرهمسطح وحدت، حدفاصل میدان امیرکبیر و پارک شهدای زینلی از این پروژه به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه یاد و خاطرنشان کرد: این مسیر یکی از نقاط حادثه‌خیز این محور محسوب می‌شود و تصادفات جرحی و منجر به فوت زیادی داشته است.

احمدی با بیان اینکه اجرای این پروژه گام بزرگی در راستای تحقق رضایت شهروندان و پاسخ به مطالبات چندین ساله مردم است، تصریح کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح می‌تواند با کاهش میزان تأخیر، موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه و بهبود شاخص‌های ترافیکی، زیست‌محیطی، ایمنی و اقتصادی شهرها می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه با هدف حذف نقاط حادثه‌خیز محلات نهچیر و قهنویه، پیشگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین در محلات قهنویه و نهچیر، ایمن‌سازی تردد و تسهیل دسترسی پایانه به جاده مجتمع فولاد مبارکه در حال اجرا است.

شهردار مبارکه با اشاره به مشخصات عملیات اجرایی این پروژه، گفت: عملیات خاکی، پل‌سازی، دیواره‌سازی، خاک‌ریزی، اجرای اساس و زیر اساس و آسفالت از مشخصات عملیات اجرایی این پروژه است.

احمدی افزود: تردد کامیون‌ها در محله‌های نهچیر و قهنویه تصادفات فوت و جرحی بسیاری به دنبال داشت که با احداث این تقاطع، حد فاصل میدان امیرکبیر تا جاده فولاد از تردد کامیون‌ها در این محور شهری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 598899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.