استفاده از فضاهای بلااستفاده شهری برای فعالیت‌های هنری

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این اداره سعی دارد با بازسازی و مناسب‌سازی بخشی از فضای شهری اصفهان که در حال حاضر بلااستفاده است، رویدادها و فعالیت‌های هنری در آن‌ها برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای مدیران مراکز هنری سازمان و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در موزه «گرمابه علی‌قلی آقا» با بررسی برنامه‌های پیشنهادی فصل پاییز برگزار شد.

مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر در این نشست با اشاره به آخرین اقدامات بازسازی این موزه، گفت: موزه هنرهای معاصر اصفهان به دنبال این است که دو گالری دیگر با رویکرد هنرهای معاصر در شهر اصفهان ایجاد کند که در انتخاب مکان سعی شده است از فضاهایی استفاده شود که شهروندان بیشترین رفت‌وآمد را در آن منطقه داشته باشند.

وی ادامه داد: این موزه در نظر دارد که در ورودی ایستگاه متروی میدان امام حسین (ع) یک گالری دائم جهت نمایش آثار هنرهای معاصر ایجاد تا شهروندان بیشتری بتوانند از این آثار بازدید کنند.

امین خیام باشی، مدیر موزه عصارخانه شاهی با تشریح برنامه این موزه، تصریح کرد: موزه عصارخانه شاهی محوریت برنامه‌ها و نشست‌های «شیوه‌های ما مردمان» است که توسعه این برنامه‌ها و نشست‌ها دنبال می‌شود تا شهروندان بیشتری بتوانند از برنامه‌های این موزه بهره ببرند.

منصور قربانی، مدیر دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی در ادامه این نشست گفت: این دفتر معرفی هر چه‌بهتر هنرهای ملی و آئینی شهر اصفهان را در اولویت خود قرار داده است و سعی کرده است با برگزاری نشست‌ها و فعالیت‌های متعدد این هنرها را به مردم اصفهان معرفی کند اما در کنار پرداختن به این موضوعات نیاز است فضای بیشتری از نقاط شهر را جهت برگزاری این مراسم‌ها و فعالیت‌ها در شهر اصفهان در نظر گرفته شود.

ملیحه قریشیان، مدیر موزه گرمابه علی‌قلی آقا اظهار کرد: این موزه توانسته با فعالیت و اقدام‌هایی که انجام داده، جمعیت قابل‌توجهی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کنند و در آینده به دنبال این هستیم که فضای موزه را توسعه داده تا خدمات تخصصی بهتری به بازدیدکنندگان ارائه شود.

توسعه پلاتوهای شهر اصفهان

علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اصفهان در ادامه این نشست اظهار کرد: این اداره سعی دارد با بازسازی و مناسب‌سازی بخشی از فضای شهری اصفهان که در حال حاضر بلااستفاده بوده، جهت برگزاری رویدادها و فعالیت‌های هنری استفاده کند.

وی افزود: مکان‌هایی در شهر اصفهان وجود دارد که ظرفیت خوبی برای تبدیل‌شدن به پلاتو به‌ویژه برای تمرین تئاتر دارد به همین خاطر در نظر داریم این مکان‌ها را مناسب‌سازی کرده که اهالی هنر به‌ویژه هنرهای نمایشی بتوانند از این فضا بهره کامل را ببرند که یکی از این فضاها در بین میدان تختی تا میدان امام حسین قرار دارد که در حال اقدامات اولیه برای تبدیل این فضا به پلاتو تئاتر هستیم.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برنامه «موزه گرد» که در نوروز امسال برگزار شد، یک تجربه موفق جهت استفاده از فضاها و اماکن کمتر استفاده‌شده جهت رویدادها و برنامه‌های هنری بود به همین منظور سعی داریم فضاها و مکان‌های بیشتری که در طول سال کمتر استفاده می‌شود، جهت برگزاری رویدادها و مناسبت‌های هنری در شهر اصفهان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در برنامه‌های هنری، اظهار کرد: رویکرد تخصصی به مقوله هنر در برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان یک اصل و رویکرد مهم است و در سال جاری به این مؤلفه مهم بیش از گذشته توجه شده و سعی شده است در کنار پرداختن به مباحث تخصصی هنر، مشارکت و حضور شهروندان در برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره بیش از گذشته شود.

کد خبر 598881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.