ابهام در نمره آزمون وکالت با استفساریه رفع می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر بین مجلس و قوه قضاییه درباره نمره آزمون کانون وکلا با ارائه طرح دوفوریت استفساریه این موضوع برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد تقی نقدعلی در نشست علنی امروز _سه شنبه یکم شهریورماه _ مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی روزهای گذشته شرکت کنندگان آزمون وکالت نسبت به ملاک عمل قرار دادن نمره خام آزمون وکلا اعتراض دارند.

وی افزود: متأسفانه معاون قوه قضائیه علی رغم اینکه می‌داند منظور مجلس شورای اسلامی از نمره در آزمون وکالت همان نمره تراز بوده، اما در آزمون وکالت نمره خام در نظر گرفته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آوردن استفساریه با قید دو فوریت اشکالی ندارد، اما وقتی قانون شفاف است و می‌توان به زیبایی آن را اجرایی کرد نیازی به این اقدام نیست.

نقدعلی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سه هزار نفر در آزمون وکالت قبول می‌شدند، اما امروز با کار نابه جا حدود دو هزار نفر در آزمون وکالت پذیرفته شدند و بالغ بر ۸۹ هزار نفر که در این آزمون پذیرفته نشدند و قانون مجلس را ناکارآمد تلقی می‌کنند.

وی یادآور شد: قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص نمره تراز وکالت شفاف است و کانون وکلا جز تمکین و عمل به قانون راه دیگری ندارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این تذکر تاکید کرد: همه مکلف به اجرای قانون هستند در خصوص ابهام در برداشت از قانون با ریاست قوه قضائیه صحبت شد، بر همین اساس امروز دو فوریت استفساریه مورد بحث قرار می‌گیرد، دوستان همراهی کنند تا فردا در این خصوص تصمیمات لازم را اخذ کنیم، اما کانون وکلا نیز باید بداند که لازم است قانون را اجرا کند.

کد خبر 598875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.