تجهیز خودروهای کانادایی به فناوری کاهش کربن

مدیران تیمینس، شهری در استان انتاریو در کانادا، به زودی خودروهای دیزلی شهر را از فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار خواهد کرد که در نتیجه آن، مصرف انرژی کاهش می‌یابد، ضمن این‌که انتشار کربن و اکسید نیتروژن از این وسایل نقلیه به حداقل خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی فناوری DynaCert در مرحله آزمایشی کاهش انتشار کربن از طریق خودروهای تیمینس به نصب ۱۰ واحد HydraGen در ۱۰ وسیله نقلیه دیزلی خواهد پرداخت تا پس از بررسی عملکرد آن‌ها، تعداد بیشتری از وسایل حمل‌ونقل شهری را به خدمات خود مجهز کند. برنامه‌ریزان تیمینس در نظر دارند از طریق پیاده‌سازی این پروژه، نه‌تنها کاهش قابل‌توجه انتشار کربن و سایر گازهای آلاینده را برای شهر به ارمغان بیاورند، بلکه اثربخشی آن را در تسریع تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی و دولتی مورد بررسی قرار دهند.

پیاده‌سازی پروژه جدید از سپتامبر سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و جالب این‌که انتخاب خودروها برای نصب فناوری‌های پیشرفته بر اساس کاربری و همچنین میزان انتشار کربن از آن‌ها صورت خواهد گرفت. در این رابطه، خودروهایی مانند اتوبوس‌های عمومی، کامیون‌ها، وسایل نقلیه مخصوص حمل زباله‌ها به دفن‌گاه‌های زباله و خودروهای بارکش در اولویت پیاده‌سازی طرح آزمایشی خواهد بود.

تجهیز خودروهای کانادایی به فناوری کاهش کربن

فناوری ارائه شده از سوی کمپانی DynaCert امکان دسترسی به داده‌های زمان واقعی مربوط به عملکرد خودروهای دیزلی را در دماهای پایین‌تر و نصب تجهیزات جدید را برای برنامه‌ریزان فراهم می‌آورد و آن‌ها را قادر می‌کند به تجزیه و تحلیل این داده‌ها برای بررسی میزان اثربخشی آن‌ها بپردازند.

مدیران تیمینس در نظر دارند پس از مرحله آزمایشی و در صورت مشاهده موفقیت قابل توجه آن، بودجه لازم را برای برخورداری سایر وسایل نقلیه دیزلی از خدمات تکنولوژیک فراهم بیاورند و امیدوار هستند در نهایت، شهری سبز و پایداری ایجاد کنند که در آن، رفاه جسمی و روانی ساکنان در سطح بالایی قرار دارد.

کد خبر 598870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.