پایان عملیات ۵ روزه برای جست‌وجوی پیکر کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل از چگونگی عملیات پنج روزه جست‌وجوی پیکر کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند، خبر داد.

جمشید نیک‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی دریافت گزارش مردمی مبنی بر مفقودی کوهنورد ۵۲ ساله قائم‌شهری به نام علی‌اکبر حسین‌پور در تاریخ بیست‌وهشتم مردادماه در ضلع شمالی قله دماوند، بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه با استفاده از بالگرد سازمان به منطقه تخت فریدون اعزام شده و عملیات جست‌وجو تا قله را ادامه دادند.

وی به اعزام یک تیم پنج نفره تخصصی کوهستان با فراهم کردن تجهیزات کامل و تخصصی جهت صعود و جست‌وجو اشاره کرد و افزود: این تیم پس از رسیدن به منطقه موردنظر با توجه به تاریکی هوا در منطقه «ناندل» اسکان پیدا کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل با اشاره به حضور بالگرد در بارگاه سوم دماوند و جابجایی تیم تخصصی به منطقه تخت فریدون، ادامه داد: عملیات جست‌وجو در مسیر شمالی با بررسی یخچال‌ها در مسیر رفت و برگشت انجام و اثری از فرد مفقود شده، مشاهده نشد که به جهت تاریکی هوا تیم جست‌وجو به پایگاه تخت فریدون بازگشت.

وی با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو برای نجات این کوهنورد در روز سوم از سر گرفته شد، گفت: روز سوم عملیات با دو تیم اعزامی جهت جست‌وجو و نجات فرد مفقودی در مسیر شمال شرقی به طور کامل انجام و متأسفانه اثری از فرد مفقود شده مشاهده نشد و به دلیل شرایط نامساعد جوی یک تیم پنج نفره در ارتفاع ۴۰۰۰ متری اسکان گرفت تا عملیات جست‌وجو برای روز آینده از سر گرفته شود.

نیک‌زاد ادامه داد: روز آخر عملیات با اضافه شدن تیم پهپادی داوطلبانه به همراه تیم جست‌وجو و نجات مستقر در ارتفاع پنج هزار متری آغاز و سرانجام ساعت ۱۴ توسط پهپاد در یخچال سیوله جسد فرد مفقودی رؤیت شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل ادامه داد: پس از دسترسی به فرد مفقودی در ارتفاع ۴۹۰۰ متری، وی هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشته و با استعلام از خانواده مرحوم هویت جسد تأیید و با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش شدید برف در منطقه تیم کوهستان سریعاً از منطقه خارج و جسد فرد مفقودی به پایین دست منتقل شد.

کد خبر 598866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.