سرمایه‌گذاری کلان نیوزلند برای سبزسازی سازه‌ها

اعضای شورای شهر ولینگتون، پایتخت نیوزلند در نظر دارند معماران را به ایجاد سازه‌های سبز با بیشترین قابلیت دسترسی در سراسر شهر سوق دهند تا خود را به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ نزدیک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صندوق عملکرد محیط زیست و دسترسی ونکوور از حمایت هفت ساله خود از مدیران ولینگتون برای سبزسازی شهر خبر داده و مدعی شده است بودجه‌ای ۲۰ میلیون پوندی را به پیاده‌سازی پروژه‌های مربوطه اختصاص خواهد داد. اعضای شورای شهر پایتخت نیوزلند پیش از این، از رسیدن به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ خبر دادند و سبزسازی ساخت‌وساز شهری را یکی از بهترین رویکردها برای تحقق هدف خود دانسته‌اند. در همین راستا، بودجه‌ای که از صندوق عملکرد محیط زیست و دسترسی کشور دریافت می‌شود، برای ایجاد ساختمان‌هایی با بیشترین قابلیت دسترسی و استاندارد زیست‌محیطی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیران ولینگتون سبزسازی شهر را فرصت بسیار ارزشمندی برای افزایش برابری میان مردم می‌دانند؛ چراکه قرار است سازه‌های جدید شهری با شرایط شبیه به هم احداث شود و در همه آن‌ها، رضایت و رفاه جسمی و روانی شهروندان از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شود.

گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۲۰ درصد گازهای آلاینده از طریق سازه‌های شهری به هوای ولینگتون منتشر می‌شود که این رویداد، سلامت ساکنان را با تهدید جدی مواجه کرده است ضمن این‌که نقش مهمی نیز در میزان پسماندهای انباشته شده در دفن‌گاه‌های زباله ایفا می‌کند. در همین راستا، ایجاد خانه‌هایی با سطح انتشار کربن پایین‌تر می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی شهری را تحت تأثیر قرار دهد و به رفاه جسمی و روانی شهروندان نیز منجر شود.

مدیران ولینگتون در نظر دارند از بودجه دریافتی از سوی صندوق عملکرد محیط زیست و دسترسی برای توسعه مراکز تجاری شهر بهره بگیرند، با این حال بخش اعظم بودجه برای احداث سازه‌های مسکونی دوستدار محیط زیست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرمایه‌گذاری کلان ولینگتون برای سبزسازی سازه‌ها

کد خبر 598852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.