۱۷۵ سطل زباله مکانیزه در سطح شهر نصب می‌شود

سرپرست شهرداری تالش گفت: به‌منظور مکانیزه‌کردن خدمات شهری، ۱۷۵ سطل زباله گالوانیزه ۶۶۰ لیتری خریداری شده است و تا ۱۰ روز آینده در مناطق مختلف شهر تالش جانمایی و نصب می‌شود.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سطل‌های زباله توری به لحاظ بصری نازیبا است و در زمان تخلیه و جمع‌آوری زباله‌ها موجب پخش شدن پسماند تر و سرریز شیرابه‌ها در معابر و آلودگی محیط شهری می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از گسترش آلودگی، جمع‌آوری سطل‌های زباله توری و نصب سطل‌های گالوانیزه به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری به منظور مکانیزه کردن خدمات شهری، از دی ماه سال گذشته تاکنون در دو مرحله ۱۷۵ سطل زباله گالوانیزه ۶۶۰ لیتری به همراه زیر مخزنی خریداری کرده است و تا در ۱۰ روز آینده در معابر شهری جانمایی و نصب می‌شود.

سرپرست شهرداری تالش اضافه کرد: طبق بودجه مصوب شهرداری، برای خریداری و نصب این تعداد سطل زباله حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

نجاتی خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند در ابتدای آذرماه سال جاری به اتمام می‌رسد و پس از برگزاری آگهی مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار جدید، جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر تالش به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان تغییر ساعت رفت و روب و جمع‌آوری زباله‌ها از محیط شهری و درب منازل از ساعت شش صبح به ۹ شب در برنامه و دستور کار شهرداری قرار دارد.

سرپرست شهرداری تالش تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد که پس از جمع‌آوری در منطقه ساحلی قروق دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش، مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 598838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.