آغاز عملیات اجرایی احداث پل دخیل

شهردار مراغه گفت: عملیات اجرایی احداث پل دخیل به همت شهرداری آغاز شده است.

محمد مفتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح احداث پل دخیل با انجام عملیات هدایت آب‌های بستر رودخانه برای اجرای سازه‌های بتنی و استحکام‌بخشی پایه‌های این پل آغاز شد.

وی افزود: این طرح بزرگ عمرانی در راستای ایجاد مسیر دسترسی جدید به طول بیش از ۲۵۰ متر به بلوار طبیعت از مسیر میدان عبدالقادر مراغی اجرا می‌شود.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: ️اهداف این طرح تسهیل در تردد در مسیر بلوار طبیعت، مناطق گردشگری این شهرستان و دسترسی مناسب به مرکز درمانی امیرالمومنین (ع) است. این پل به طول ۶۰ متر و عرض ۳۲ متر با پنج دهانه و به صورت عرشه تیردال بتنی خواهد بود.

مفتوحی تصریح کرد: برای ساخت این پل ۱۸۰ تن میلگرد، یک‌هزار مترمکعب بتن و ۱۳۰۰ مترمکعب سنگ لاشه استفاده می‌شود، برای اجرای عرشه این پل نیز ۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به گام نهایی اتمام طرح بهسازی پارک قزل ارسلان توسط حوزه خدمات شهری شهرداری مراغه، گفت: ۳۰ هزار مترمربع مساحت عرصه پارک، اجرای ۶۰۰۰ مترمربع کف‌پوش، ۷۰۰۰ مترمربع جدول‌گذاری، ۳۲۰۰ مترمربع بنای سنگی و پخش ۶۰۰۰ مترمربع آسفالت انجام شده است.

شهردار مراغه گفت: کاشت ارقام ردیفی و گلکاری ۵۰۰۰ بوته، کاشت انواع درخت ۲۵۰ اصله، چمن‌کاری محوطه پارک به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع انجام شده است، این پروژه ️در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و برای آن ۳.۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، مراغه دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی و مرکز شهرستان مراغه است. مراغه در جنوب‌غربی استان آذربایجان‌شرقی، شرق دریاچه ارومیه و دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته است و از شمال به شهرستان تبریز، از شرق به شهرستان هشترود، از جنوب به شهرستان باروق و از غرب به شهرستان بناب دریاچه ارومیه محدود می‌شود.

کد خبر 598814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.