۹۰ درصد ایثارگران وزارت ارتباطات، تبدیل وضعیت شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۰ درصد ایثارگران که در بخش‌های مختلف تحت پوشش این وزارتخانه فعالیت داشتند، تبدیل وضعیت شدند، اما در مورد شرکت مخابرات ایران این وزارتخانه اختیارات کامل را ندارد.

به گزارش ایمنا، عیسی زارع‌پور با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات نمایندگان، اظهار کرد: ۹۰ درصد ایثارگران که در بخش‌های مختلف تحت پوشش وزارت ارتباطات فعالیت داشتند، تبدیل وضعیت شدند، اما در مورد شرکت مخابرات ایران این وزارتخانه اختیارات کامل را ندارد و بنده در قبال این مجموعه هیچ مسئولیتی ندارم.

وی تصریح کرد: مخابرات یک سرمایه بزرگ در کشور است و من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا مشکلاتی که در رابطه با آن مطرح کردید حل شود. کما اینکه افزایش تعرفه تلفن ثابت در دستور کار ستاد تنظیم بازار است.

زارع‌پور یادآور شد: سرمایه اجتماعی از اهمیت به سزایی برخوردار است، بنابراین باید مانع هدررفت آن شویم، در این راستا رفع مشکل بازنشستگان و تبدیل وضعیت ایثارگران و توسعه بخش‌های مخابرات از اهمیت بسزایی برخوردار است، ضمن اینکه بنده قبول دارم شرکت مخابرات برای تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول قرار گرفته، اما مسئولیت اجرای آن متناسب با اختیاراتم نیست.

وی تاکید کرد: این سه مورد یعنی رفع مشکل بازنشستگان، تبدیل وضعیت ایثارگران و توسعه بخش‌های مخابرات را از جمله شروطی قرار می‌دهم که شرکت مخابرات برای دریافت درآمد حاصل از افزایش تعرفه تلفن ثابت باید در قبال آن تعهد کتبی بدهند، در غیر این صورت آن را ابلاغ نخواهم کرد، ضمن اینکه این جزو الزامات الحاقی به پروانه آنها می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن انتقاد از حضور نیافتن سایر مسئولان شرکت مخابرات ایران که با سوالات مطرح شده مرتبط هستند، خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم تا برای رفع این مشکلات منابع جدیدی ایجاد کنیم، اما به دنبال آن انتظار داشتیم که شرکت مخابرات ایران و تمام اپراتورها به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

وی افزود: کارگزاران روستایی یک مقطع از زمان در زمینه دامپروری و کشاورزی فعالیت می‌کردند و قرار شد در کنار شغل خود به تلفن‌ها نیز پاسخ دهند، سپس تبدیل وضعیت شدند و قراردادشان دائمی شد و در نهایت همسان‌سازی حقوق برای آنها صورت گرفت، اما هر چه به آنها امتیاز بیشتری داده شد، انتظاراتشان نیز افزایش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این کارگزاران در حالی این انتظارات را مطرح می‌کنند که حقوق آنها از دو میلیون به شش تا ۹ میلیون افزایش یافته است، اما هنوز قانع نشده‌اند و انتظار دارند به اندازه کارشناس مخابرات فعال در مراکز استان‌ها دریافتی داشته باشند! که این امر به نابودی مخابرات منتهی می‌شود و خلاف عدالت است.

زارع‌پور خطاب به نماینده سوال کننده تاکید کرد که لیست اسامی کارگزاران، حوزه انتخابیه و آخرین فیش حقوقی که دریافت کرده‌اند را به وی ارائه خواهد داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 598784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.