انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت‌های فرسوده مشهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد جزئیات لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت‌های فرسوده این کلانشهر که امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویر شد را تشریح کرد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با استناد به بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق بانک مرکزی با تضمین بازپرداخت صددرصد اصل و سود توسط شهرداری اقدام کند.

وی گفت: انتشار اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده حر عاملی به مبلغ ۲,۵۰۰ میلیارد ریال، اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده آبکوه به مبلغ سه هزار میلیارد ریال و اوراق مالی اسلامی برای بافت فرسوده وکیل‌آباد به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال بخشی از مصوبات امروز بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اوراق مالی اسلامی باید از طریق بانک‌های مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شود.

وی تاکید کرد: شهردار مشهد مکلف است، بر اساس ضوابط و مجوزهای بانک مرکزی، نسبت به انجام معاملات ثانویه اوراق در بورس و انجام ساز و کار مربوطه طبق قوانین و مقررات بورس اقدام کند.

حاجی‌بگلو تاکید کرد: شهردار مشهد وظیفه دارد، نسبت به انعقاد قراردادهای مورد لزوم (عاملیت و ضمانت) در چارچوب ضوابط بانک عامل و مجوزهای بانک مرکزی و سازمان بورس در بازار سرمایه اقدام کند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل و مجوز اعطایی بانک مرکزی، شهرداری مشهد به عنوان ناشر مکلف است، نسبت به ارائه وثایق و تضامین مورد تأیید و قبول بانک ضامن، جهت حصول اطمینان بانک در بازپرداخت اصل و سودهای علی‌الحساب اقدام کند.

وی افزود: شهرداری مشهد باید پرداخت صددرصد سود را در دوره‌های سه ماهه و صددرصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت (چهار سال) تعهد کند، همچنین شهرداری باید جزئیات اراضی و املاکی را که به عنوان وثایق و تضامین را طی گزارشی به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر برساند.

کد خبر 598770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.