برگزاری آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری مرحله دوم هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مهدی مسماریان بابیان اینکه آزمون شفاهی مرحله دوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، به همت این اداره کل از اول تا چهارم شهریورماه در محل کلاس‌های خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول این طرح بیست و سوم اردیبهشت سال جاری در مراکز استان‌ها و سایر شهرستان‌ها به‌صورت هم‌زمان برگزار شد که بیش از ۹۰۰ نفر از استان اصفهان شرکت کردند.

وی بابیان اینکه ۳۸۸ نفر در مرحله دوم هفدهمین دوره این طرح در دو حوزه اصفهان و کاشان شرکت خواهند کرد، افزود: افرادی که در رشته‌های ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل نمره قبولی را کسب کنند، مدرک درجه پنج، درجه چهار و درجه سه دریافت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: بر اساس این آزمون مدرک درجه پنج معادل دیپلم، مدرک درجه چهار معادل فوق‌دیپلم، مدرک درجه سه معادل لیسانس و افرادی که به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند، مدارک معادل فوق‌لیسانس و دکتری دریافت می‌‎کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در مرحله دوم می‌توانند از اول آبان‌ماه با مراجعه به سایت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی telavat.com نسبت به وضعیت قبولی خود کسب اطلاع کنند.

گفتنی است آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و از سوی سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هرسال برگزار می‌شود.

کد خبر 598763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.