شهرداری سنندج ۲۱ هکتار زمین مسکونی از راه‌وشهرسازی طلب دارد

شهردار سنندج گفت: شهرداری ۲۱ هکتار زمین خالص مسکونی از راه‌وشهرسازی طلب دارد که در صورت بازپس‌گیری آن انقلاب عظیمی در شهرداری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی در دیدار با معاون امور عمرانی استاندار کردستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه خود را خادم و سرباز مردم می‌دانیم، اظهار کرد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات و توسعه شهر به کار خواهیم گرفت.

وی از تلاش برای تبدیل کردن سنندج به عنوان شهر جذاب در برنامه پنج ساله به عنوان برنامه ارزشمند معاون امور عمرانی استاندار کردستان نام برد و گفت: در راستای تحقق این برنامه هر آنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

شهردار سنندج با بیان اینکه سال گذشته تمام توان خود را بر رفع مشکلات جدی شهرداری به ویژه در موضوع به‌روزرسانی حقوق کارکنان کردیم، خاطرنشان کرد: پیاده‌راه محوری از اولویت‌های مهم شهرداری است. کار مطالعاتی پیاده‌راه در مرکز شهر آغاز شده و دستورات لازم برای بررسی ابعاد مختلف این طرح به سازمان‌های مختلف داده شده است.

رشیدی تصریح کرد: مسائل عمران شهری را با دیدگاه عدالت اجتماعی در کل شهر دنبال می‌کنیم دیدگاه ما در این خصوص مناطق کم برخوردار و توسعه عادلانه خدمات عمرانی و رفاهی در سطح شهر است. در قالب طرح محله‌محور لکه‌گیری و آسفالت ۲۰ خیابان در سطح شهر که نیاز به لایه آسفالت دارد انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: چندین طرح کلان در حوزه عمران شهری با محور رفع مشکلات ترافیکی در سنندج تعریف و کار مطالعاتی آنها انجام و به زودی وارد فاز اجرا می‌شود. اقدامات گسترده‌ای که در حوزه فرهنگی در سطح شهر انجام شده و در حوزه توسعه برنامه‌های فرهنگی در کنار تولید محتواهایی که برای جشن نوروز داشتیم.

اجرای مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ برای جمع‌آوری معتادان متجاهر

شهردار سنندج به برنامه‌های شهرداری در حوزه توسعه ورزش بخصوص ورزش‌های همگانی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه ورزشی توسعه ورزش محلات و حمایت از ورزشکاران را به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌کنیم. در دیدگاه اجتماعی شاخص‌ترین کار و برنامه شهرداری اجرای مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ برای جمع‌آوری معتادان متجاهر با ظرفیت بالای ۴۰۰ نفر است.

رشیدی گفت: دو میلیارد تومان برای تجهیز و آماده سازی این مرکز نیاز داریم و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم هرچه زودتر شاهد راه اندازی این مرکز باشیم. اجرای پارک ۲۰ هکتار نیشتمان و سه هکتاری پارک معلم با دیدگاه سرمایه گذاری در دو بخش شهر اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای ایجاد درآمد پایدار موضوع کارخانه تولید بتن توسط سازمان بازآفرینی شهرداری سنندج در حال انجام است. امسال چندین برابر سال‌های گذشته در سطح شهر آسفالت انجام گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

شهردار سنندج با بیان اینکه به بافت فرسوده و تاریخی کمتر توجه شده و این حوزه مغفول مانده است، افزود: خانه‌های متروکه میراثی به معضلی برای شهرداری تبدیل شده است. املاک تاریخی در بافت‌های ناکارآمد ثبت میراث شده و امکان دادن مجوز برای ساخت‌وساز در آنها وجود ندارد.

رشیدی با اشاره به طلب ۲۱ هکتار خالص مسکونی شهرداری سنندج از راه و شهرسازی استان، خاطرنشان کرد: این موضوع را در سفر وزیر مطرح و دستور لازم را گرفتیم در صورت تمکین راه و شهرسازی انقلاب عظیمی در شهرداری صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این ۲۰ هکتار اراضی که تقریباً ارزش دو هزار میلیارد تومانی دارد پشتوانه مالی شهرداری و حق شهر و شهروندان سنندجی است.

کد خبر 598734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.