سپاهان، یک‌ تیم کامل در مسیر قهرمانی!

سپاهان اصفهان با هدایت ژوزه مورایس برای حضور در لیگ بیست و دوم در فصل نقل و انتقالات دست به خرید بازیکنان نام آشنا زد تا با یک ترکیب و نیمکت پر مهره در مسیر قهرمانی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم، عمق اسکواد تیم‌های لیگ برتر مشخص شد تا از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر تکلیف نیمکت و ترکیب تیم‌ها مشخص‌باشد.
سپاهان اصفهان از جمله تیم‌هایی است که در بازار نقل و انتقالات با هدایت مورایس و مدیریت محمدرضا ساکت عملکرد مناسبی از خودش به جای گذاشت و در نهایت پرونده نقل و انتقالات خودش را با جذب پیام‌نیازمند و محمد قربانی، هافبک تیم ملی امید، خاتمه داد. در ادامه قصد داریم اسکواد تیمی طلایی‌پوشان در خطوط مختلف را بررسی کنیم:

رقابت جذاب در خط دروازه باحضور ملی پوشان

سپاهان اصفهان در روزهای پایانی نقل و انتقالات دست به جذب پیام‌نیازمند، گلر ۲۷ ساله تیم پورتمونیزه پرتغال زد تا خط دروازه طلایی پوشان با حضور رشید مظاهری و نیما میرزازاد یک ترافیک جذاب را دنبال کند چرا که پیام نیازمند پس از یک فصل فراز و نشیب در لیگ پرتغال، برای لیگ بیست و دوم و حضور در ترکیب اصلی سپاهان انگیزه‌های زیادی دارد و از طرفی رشید مظاهری که پس از یک فصل ناموفق در استقلال، از نیم فصل لیگ بیست و یکم و دوهفته ابتدایی لیگ بیست ودوم به عنوان گلر اول زرد پوشان به میدان می‌رفت در نظر دارد جایگاه خودش در ترکیب اصلی این تیم را حفظ کند

سپاهان

مدافعان طلایی پوش فرصت اشتباه ندارند

عمق اسکواد سپاهان در خط دفاع میانی نیز شلوغ و پر ستاره است. طلایی پوشان با در اختیار داشتن محمد دانشگر که از مهره‌های تأثیر گذار استقلال در فصل گذشته بود و در نخستین بازی خودش با پیراهن سپاهان عملکرد بی نقصی از خود به نمایش گذاشت و حضور رناتو داسیلویرا که در دوبازی گذشته این تیم، مقابل نساجی و استقلال به خوبی فضاهای خالی را پوشش داد و به نوعی ابتکار عمل را از مهاجمان حریف گرفته بود، یک ترکیب دفاعی ایده آل را در اختیار دارند.

همچنین؛ نیلسون‌جونیور دیگر مدافع میانی سپاهان است که در دوبازی گذشته به عنوان بازیکن فیکس راهی میدان شد و می‌توان گفت در دقیقه‌های پایانی دیدار با نساجی عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت تا سه امتیاز این بازی در اصفهان بماند.

محمد نژاد مهدی؛ اگرچه تا کنون فرصت بازی برای طلایی پوشان را پیدا نکرده است اما از جمله مدافعانی است که تکنیک و توان دفاعی بالایی دارد و قطعاً حضور این بازیکن روی نیمکت سپاهان دست مورایس را برای تغییرات دفاعی باز می‌گذارد.

سپاهان، یک‌ تیم کامل در مسیر قهرمانی!

مدافعان کناری؛ چپ و راست سپاهان بیمه شد

طلایی پوشان در بازار نقل و انتقالات اگر چه ستاره‌هایی همچون دانیال اسماعیلی فر در پست دفاع راست را از دست دادند اما با جایگزین کردن رامین رضائیان به نوعی این خلأ را پر کردند. رامین رضائیان پس از جدایی از پرسپولیس، تصمیم گرفت لیگ بیست و دوم را در جمع شاگردان مورایس باشد تا در سال منتهی به جام جهانی بار دیگر پیراهن تیم ملی را تن کند. رضائیان در مقابل استقلال موفق به گل زنی شد و در دیدار با نساجی یکی از مهره‌های تأثیر گذار سپاهان در ضد حملات بود و به نظر می‌رسد مورایس در پست دفاع راست کمبودی نداشته باشد.

سپاهان در پست دفاع چپ با حضور نورافکن و خرید میلاد زکی پور، کمبودی به لحاظ بازیکن ندارد چرا که امید نورافکن یکی از مهره‌های تأثیر گذار سپاهان و تیم ملی در دو فصل اخیر بوده است و میلاد زکی پور با عملکرد مطلوبی که از خودش در گل گهر به نمایش گذاشت ثابت کرده است می‌تواند از گزینه‌های مدنظر مورایس برای حضور در ترکیب اصلی باشد.

سپاهان، یک‌ تیم کامل در مسیر قهرمانی!

دست مورایس برای بازی سازی باز است

اسکواد تیمی سپاهان در خط هافبک نیز تراکم زیادی دارد و می‌توان با قاطعیت گفت دست مورایس برای بازی سازی یا تغییر خط هافبک خودش باز تر از سایر مربیان لیگ برتر است. سرمربی پرتغالی، با در اختیار داشتن محمد کریمی که بازی فانتزی و روان را از خود به نمایش می‌گذارد و به نوعی بازیکن مؤثر مورایس در خط هافبک است می‌تواند در خط هافبک خودش با حضور ریگی و جلال علی محمدی کمربند میانی رقابت‌های خودش را در اختیار بگیرد.

همچنین؛ خرید محمد قربانی، هافبک تیم ملی امید در روز پایانی نقل و انتقالات و جذب احمد رضا موسوی از آکادمی سپاهان دست مورایس برای تعویض را باز می‌گذارد.

طلایی پوشان در پست هافبک هجومی نیز با حضور مانوئل فرناندز و یاسین سلمانی قدرت هجومی بالایی دارند، زیرا مانوئل فرناندز علاوه بر اینکه تجربه زیادی دارد، از قدرت بدنی بالا هم برخوردار است و در اولین حضور خودش به عنوان بازیکن اصلی در مقابل نساجی موفق به گل زنی شد و در سوی مقابل یاسین سلمانی اگرچه در پست هافبک بازی می‌کند اما ستاره این روزهای سپاهان در خط حمله است و با زدن دو گل در دو مسابقه نشان داده طلایی پوشان در خط حمله و تهدید دروازه حریف مشکلی به لحاظ بازیکن ندارند.

سپاهان، یک‌ تیم کامل در مسیر قهرمانی!


وینگر؛ بهترین‌ها در اختیار مورایس

طلایی پوشان در پست وینگر چپ و راست از جمله تیم‌های پر مهره لیگ برتر محسوب می‌شوند زیرا مورایس در پست وینگر چپ با حضور فرشاد احمد زاده و خرید محمد علی نژاد و درپست وینگر راست با حضور محمد رضا حسینی و خرید اولویس کامسوبا مشکلی از بابت کناره‌ها ندارند چراکه فرشاد احمد زاده و محمد رضا حسینی علاوه بر آشنایی با سایر بازیکنان و جا افتادن در ترکیب سپاهان از تکنیک و سرعت بالایی برخورد دارند و بار هجومی زردپوشان را ارتقا داده‌اند و از طرفی خرید علی نژاد که در دوبازی ابتدایی خودش برای این تیم عملکرد بی نظیری از خود به‌نمایش گذاشته است و اولویس کامسوبا که تکنیک بالایی دارد قطعاً کار را برای رقبای سپاهان دشوار می‌کند.

سپاهان، یک‌ تیم کامل در مسیر قهرمانی!

مهاجم؛ خط آتشین طلایی پوشان

خلاف اینکه به نظر می‌رسد سپاهان در پست مهاجم با کمبود بازیکن مواجه است اما طلایی پوشان در این پست نیز رقابت تنگاتنگی دارند. اگرچه شهریار مغانلو در دوبازی ابتدایی لیگ به عنوان تک مهاجم سپاهان راهی میدان شده و در مقابل نساجی موفق به ارسال پاس گل شد اما نکته جالب توجه این است که مورایس با خرید عیسی مرادی مهاجم لیگ دسته اول و جذب کردن رضا بختیاری زاده و امیر علی صادقی از آکادمی سپاهان در خط حمله دست خودش را برای چینش ترکیب باز گذاشته است.

با این تفاسیر سپاهان اصفهان در لیگ بیست و دوم برای حضور در کورس قهرمانی مشکلی به لحاظ کمبود بازیکن ندارد و این‌طور که معلوم است نقل و انتقالات خودش را به صورت منطقی و معقولانه پشت سر گذاشته است.

کد خبر 598701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.