پروژه‌های زیرساختی باید در اولویت قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: لازم است موتور پروژه‌های زیرساختی و پروژه‌های عمرانی را به حرکت درآورد تا شاهد پیشرفت شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا محمدیان امروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران در حاشیه ارائه گزارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، اظهار کرد: باید موتور پروژه‌های زیرساختی و پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه در شورای چهارم بالغ بر ۱۳۰ هزار متر بنای فرهنگی ورزشی احداث شده است، ادامه داد: اکنون یک سال از عمر شورای اسلامی شهر می‌گذرد و آن طور که باید و شاید در این زمینه اقداماتی انجام نشده است و لازم است با همت کارکنان سازمان فرهنگی جبران شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: کار فرهنگی ابعاد بسیار متنوع و متولیان مختلفی دارد که لازم است تمام افراد به میدان بیایند.

وی افزود: کار بهینه باید انجام شود، اما متولیان دیگر در عرصه‌های مختلف تصور می‌کنند که تنها شهرداری و شورای اسلامی شهر وظیفه دارند و آن توجه و همتی را که باید، ندارند و در میدان حاضر نمی‌شوند.

محمدیان با اشاره به بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراها، تصریح کرد: در این بند آمده است که واحدهای شهرستانی تمام سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و و مؤسسات عمومی غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را به عهده دارند، موظف هستند، برنامه سالانه خود در خصوص خدمات شهری را که در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارائه کنند.

وی افزود: بر اساس این بند شورای اسلامی شهر باید از این ظرفیت قانونی استفاده کند و مدیران کل سازمان‌های مختلف را در صحن شورای اسلامی شهر دعوت کند تا گزارش خدمات خود را ارائه دهند. تقویت ارتقای جایگاه شهر، تقویت ابعاد مختلف گردشگری مانند گردشگری مذهبی، گردشگری تفریحی، گردشگری علمی و گردشگری تجاری، تقویت فرهنگ شهروندی و فرهنگ انسانیت و اخلاق شهروندی را که ریشه در دین مبین اسلام دارد از ضروریات فعالیت‌های فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: لازم است با برخی از سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش همکاری‌هایی انجام و تفاهم‌نامه و سند همکاری دراز مدت نوشته شود تا بر اساس همان بند قانونی که ذکر شد بتوان کارهای بهتر و بیشتری انجام داد.

کد خبر 598646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.