صنعت گردشگری در چهارمحال‌وبختیاری مغفول مانده است

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حوزه گردشگری در این استان با وجود ظرفیت‌های بی‌شماری که دارد مغفول مانده است. چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران از ویژگی‌های کم نظیر و حتی بی‌نظیری برخوردار است.

وی افزود: مهمترین مسئله در حوزه گردشگری استان نبود یا کمبود امکانات و زیرساخت‌ها است. به این صورت که وقتی گردشگر وارد استان می‌شود با کمترین امکانات رفاهی روبه‌روست و همانطور که می‌دانید وجود امکانات رفاهی، زیرساخت و سلامت در جذب و نگهداری گردشگر بسیار اهمیت دارد.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: این مسئله باید مورد توجه جدی مسئولان استان باشد تا با سرمایه‌گذاری دولتی و جذب سرمایه‌گذار خصوصی کمبودها را برطرف کنند و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه استفاده گردشگران از ظرفیت‌های گردشگری استان و همچنین استفاده مردم استان از درآمد صنعت گردشگری را فراهم کنند و باید مطمئن باشند که سرمایه گذاری هر ریال در گردشگری بازگشت چند برابری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد نبود تبلیغات مناسب است. به این معنی که شما برای جذب گردشگر در ابتدای امر به امکانات نیاز دارید و در درجه بعد باید اطلاعات را در اختیار مردم ایران و جهان قرار دهید تا با اطلاع از این ظرفیت‌ها و امکانات تصمیم به سفر بگیرند، از این رو باید برنامه جامع و مناسبی برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری استان در سطح کشوری و بین‌المللی در نظر گرفته شود.

عسگری‌حسنوند افزود: برای تبلیغ لزوماً نیاز به هزینه گزاف نیست بلکه می‌شود از امکانات شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی علاقه مندان به گردشگری استفاده کرد تا در یک اقدام هماهنگ به تبلیغ این استان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مورد دیگر راه‌های حمل و نقل و وسایل نقلیه است. درست است که در حال حاضر بیشترین سفرها در کشور با خودرو شخصی انجام می‌شود اما باید وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت در نظر گرفته شود تا سفر را آسان‌تر کند. همچنین لازم است راه‌های ارتباطی از کیفیت بهتری برخوردار باشند تا رضایت خاطر شهروندان فراهم شود.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: از سوی دیگر ایجاد امکانات تفریحی و جذاب نیز اهمیت دارد. این به معنی ترغیب بیشتر مسافران و نگهداشتن آن‌ها در استان است، لذا باید در کنار جاذبه‌های طبیعی به سمت ایجاد جاذبه‌های تفریحی نیز حرکت کنیم و از این ظرفیت نیز بهره ببریم.

کد خبر 598602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.