امدادرسانی در سیل اخیر خانمیرزا ضعیف بود

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: معضلات زمانی رفع می‌شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازند و منتظر امداد غیبی نباشند، در زمینه زیرساختی، تجهیزات و امکانات نیز مشکلات متعددی داریم که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از اعتقاداتمان به خوبی دفاع نکردیم، ایراد ما این است که مساجد را تنها برای نماز خواندن می‌خواهیم، اما باید توجه کنیم که استفاده از مساجد علاوه‌بر مسائل معنوی باید به برگزاری کارگاه‌های توسعه پایدار در شهرها و روستاها معطوف شود.

وی افزود: جهت تعیین هیئت امنای امامزادگان باید بررسی‌های لازم روی افراد انجام شود و انسان‌های شایسته برای این اماکن تعیین شوند، همچنین انتظار می‌رود از شوراها به عنوان منتخب مردم در هیئت امنای امامزادگان استفاده شود تا مساجد به سمت اشتغال‌زایی سوق داده شود.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: زمانی که قرار بود سیل اتفاق بیفتد هشدارهای لازم داده شد، اما آمادگی از لحاظ امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری در استان بسیار ضعیف بود، زمانی که جهاد کشاورزی شهرستان توان ندارد که سیل‌بند احداث کند، چه باید کرد؟، اعتبارات و امکانات امداد و نجات در استان ضعیف است، همچنین جبران خسارات ناشی از سیل برای مردم بی‌اطلاع که زمان وقوع حادثه، خسارات را توسط کلانتری صورت جلسه نکردند، کار دشواری است. رسیدگی به مشکلات کشاورزان، دامداران، عشایر و باغداران و جبران خسارات وارده به آنها باید در اولویت کاری مسئولان استانی قرار گیرد.

وی گفت: چشم امید مسئولان و شهروندان اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری است که تنها ۳۷۰ میلیارد تومان آن یعنی سه درصد از کل اعتبارات مصوب تخصیص یافته و اگر با دید مثبت نگاه کنیم، حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد دیگر از این اعتبار اختصاص خواهد یافت که جوابگوی مشکلات استان نیست. تعداد پایگاه‌های هلال احمر در استان کافی نیست. آیا نباید جهاد کشاورزی، امور عشایر و مدیریت بحران تجهیزات داشته باشند؟ بعد از وقوع سیل امدادرسانی به کندی انجام شد، لذا امیدواریم در این دولت مردمی تحولات اساسی ایجاد شود و اعتبارات کلان به استان تخصیص داده شود.

باقری افزود: معضلات استان چهارمحال‌وبختیاری زمانی رفع می‌شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازند و منتظر امداد غیبی نباشند، در زمینه زیرساختی، تجهیزات و امکانات مشکل داریم، بنابراین لازم است با اتحاد و همدلی و انجام به موقع و درست وظایف کمبودها و کاستی‌ها را پیگیری و رفع کنیم.

وی تصریح کرد: کشاورزان به دلیل نبود راه‌های دسترسی، علوفه را به کمترین قیمت می‌فروشند، درخواست داریم این موضوع به طور جدی بررسی شود.

کد خبر 598594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.